- به بهانه مسابقه #آوای_جادویی:
برخی فقها آواز زنان را مطلقا حرام میدانند و برخی بین صدای زن و مرد فرقی نمیگذارند.
با انتخاب بدون دلیل نظر اول، مسیر هنر و پیشرفت هنری در عرصه آواز برای زنان در ایران بسته شد.
چرا؟
آنانکه حرام میدانند، نخوانند و نشنوند.
بقیه چرا محرومند؟در انتهای سال ۱۴۰۱ تلاش چهارساله در شرح قانون مجازات اسلامی به فرجام رسید.
امید که مورد پسند اهل نظر قرار گیرد.
یادداشتی مختصر در صفحه اینستاگرام تقدیم کردهام
https://instagram.com/p/Cp-alT۲DjQ۲/?igshid=YmMyMTA۲M۲Y=…
امکان تهیه کتاب از طریق سایت فراهم شده است
http://judpub.irدر نماز جمعه شرکت میکنند و در خانه خدا شعار مرگ بر بیحجاب سر میدهند؛ این خروجی تربیت ناقص دینی است.
کسی به این جاهلان متنسک نگفته است که طلب مرگ و نفرین حتی برای فاسق، جایز نیست.
چنین منکر روشنی در برابر برخی ائمه جمعه واقع شد، آیا نهی از منکر کردند؟ نهی از منکر واجب نیست؟پلمب مراکز تفریحی و تجاری به علت اینکه برخی از بانوان #حجاب_شرعی را رعایت نکردهاند، هیچ مجوز قانونی و شرعی ندارد.
نه این اماکن مصداق مرکز فساد و فحشا موضوع ماده ۶۳۹ قما هستند و نه ماده ۱۱۴ قآدک محقق شده است.
پلمبکنندگان به استناد ماده ۵۷۰ قما و اصل ۲۲ و ۲۸ قا مجرمند.صرفنظر از اینکه افراد مختلف نقل کردهاند که رهبری سفارش کرده کسی به خاطر توهین به ایشان بازداشت نشود، دستگیری #سپیده_قلیان تنها ساعاتی بعد از آزادی و پیش از رسیدن به مقصد با کدام ماده قانونی منطبق است؟
ظاهرا محل ارتکاب جرم، تهران و محل دستگیری جاده قم-اراک؛ نیابت صادر و اجرا شد؟نرخ دیه کامل برای سال ۱۴۰۲، ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شد.
براساس ماده ۵۴۹ قما میزان دیه باید براساس قیمت ۱۰۰۰ گوسفند، ۲۰۰ گاو یا ۱۰۰ شتر باشد.
هر شتر، گاو یا گوسفند چند؟
رقم اعلامی با هیچکدام سازگاری ندارد و ظاهرا خلاف شرع است.
گویا همه چیز گران شده است جز جان انسانها!بعد از فارس و تسنیم، نوبت به #مشرقنیوز رسید.
اگر سواد و منطق داشتند به میدان گفتگو و مناظره میآمدند و نه داستانسرایی و مهملبافی.
این جیغها و یاوهها چقدر آرامشبخش است و یقینآور که مسیر و هدف درست انتخاب شده است.از نظر فقهی، دو فتوای مختلف وجود دارد؛ جواز قضاوت زن و عدم جواز قضاوت زن.
چرا قانونگذار فتوایی را برگزید که زنان را از این موقعیت شغلی محروم نماید؟
با این انتخاب صدها زن دارای پایه قضایی، از صدور حکم و ارتقاء شغلی در محاکم عالی محروم شدند.
#روز_جهانی_قضاوت_زنماده ۲۸۶: «هرکس بطور گسترده مرتکب…اخلال در نظام اقتصادی کشور …گردد مفسد فی الارض محسوب…و به اعدام…»
قطع و تضعیف عمدی #اینترنت و فیلترینگ گسترده و آسیب به کسب و کار مردم، مصداق این ماده نیست؟
براساس مبنای خودتان -نه مبنای من که از ریشه این ماده مزخرف را قبول ندارم- پاسخ دهید.امثال آقای #میرسلیم باید هم بگویند که: «من با نظر مردم کار ندارم».
اگر نامبرده و همفکرانش نماینده واقعی اکثریت مردم و نیازمند آراء شهروندان بودند، بگونهای دیگر صحبت میکردند.
خروجی نظارت استصوابی، پدیدههایی بینیاز از نظر ملت هستند.قبل از ظهور #بقیةالله هیچ گروه و صنفی باقی نمیماند مگر آنکه به حکومت میرسند تا ادعا نکنند اگر قدرت به ما میرسید، به عدالت رفتار میکردیم!
(ما یکون هذا الامر حتی لا یبقی صنف من الناس إلا و قد ولوا علی الناس حتی لا یقول قائل: «إنا لو ولینا لعدلنا»).
باز شدن مشتهای مدعیان!دادستان تهران از تشکیل شعب ویژه برای برخورد با ترویج شایعات بیاساس درباره #مسمومیت_دانشآموزان خبر داد. براساس رویکرد موجود، بایستی برای #خبرگزاری_فارس پیش از سایر رسانهها، پرونده قضایی تشکیل شود؛ فارس مدعی شده بود که سه نفر در این رابطه دستگیر شدهاند؛ ادعایی که تکذیب شد.ریاست دستگاه قضا عاملان #مسمومیت_دانشآموزان را مفسد فی الارض دانستند.
آیا پیش از دستگیری و بررسی همهجانبه موضوع، اطهارنظر قضایی صحیح است؟
سالهاست با چنین معضلی در نظام قضایی مواجه هستیم.برای درک اینکه در پاییز چه گذشت پیشنهاد میکنم شما و معاونان آن وزارتخانه به همراه خانوادههای محترم تشریف بیاورند میدان انقلاب (البته بدون محافظ) و شعار دهند #زن_زندگی_آزادی.
به ۵ دقیقه نخواهد رسید که نتایج عملی را لمس خواهید فرمود.
فلهذا آیا جرم نشر اکاذیب محقق نشده است؟پلیس اعلام کرد که مأموران انتظامی هیچ نقشی در ضرب آن خانم مقابل مدرسه نداشته است.
دقیقا مشکل همینجاست؛ وجود نهادهای مختلف و موازی که برای پیدا کردن ضارب نیاز به تحقیق است درحالیکه اصل این اقدامات نه شرعی است و نه قانونی.
بیچاره ملتی که نمیداند توسط کدامین نهاد کتک میخورد!موسی (ع) وقتی از میقات الهی بازگشت و دید مردم در حال گوسالهپرستی هستند، برادرش را بر سکوت تقبیح کرد.
هارون (ع) پاسخ داد سکوت کردم چون ترسیدم مخالفتم با کفر ایشان، باعث تفرقه در بنیاسراییل شود.
شرعا برای جلوگیری از شکاف و گسست اجتماعی حتی میتوان کلمه توحید را تعطیل کرد.ماده ۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر: «مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است …»
در این ماده فیلمبرداری، گزارش، دعوا، مستندسازی و مزاحمت برای کار و زندگی مردم، جزء مراتب نیست.اصل ۱۰۸ و ۱۱۱ قانون اساسی در خصوص #مجلس_خبرگان است.
بررسی حجاب و گرانی در کجای این دو اصل آمده است که در نشست اخیر خبرگان به این دو امر پرداخته شده است؟
هر کسی در حیطه صلاحیت خود باید اظهارنظر نماید.
به قول مولوی:
مردهی خود را رها کردهست او
مرده بیگانه را جوید رفواعدامدرمانگران عزیز!
نمیخواهید با شناسایی و اعدام سلطان #دلار و سلطان گوشت و سلطان تخم مرغ، قیمتها را تغییر دهید؟
بپذیرید که اعدام هیچ تأثیری بر امور اقتصادی ندارد.شخصی که در انتخابات نظام مهندسی بدون حجاب بر روی سن رفت و با عصبانیت روسری خود را پرت کرد، نه به حجاب توهین کرده است (جرم نیست) و نه تشویق به فساد کرده (م۶۳۹) و نه تظاهر به فعل حرام (م۶۳۸) شده است.
رفتار وی مصداق عدم رعایت حجاب شرعی (تبصره م۶۳۸) است و باید جزای نقدی پرداخت کند.اگر ناهی از منکر، نهی کرد ولی خواست او مورد پذیرش طرف مقابل قرار نگرفت، دیگر هیچ وظیفه شرعی متوجه ناهی نیست.
اصرار بر نهی و درگیری و فیلمبرداری و بلند کردن صدا و تماس با نیروی انتظامی و پیگیری شکست طرف مقابل با دوپینگ مأموران و…هرچه باشد، شرعا نهی از منکر نیست؛ عقدهگشایی است.خلاصه مصوبه #مولدسازی:
حضرات هیأت هفت نفره!
هر چیزی را با هر قیمتی به هر کسی با هر صلاحیت و ملیتی بفروشید و آب در دل مبارکتان تکان نخورد چون بعدها هیچ کسی در هیچ جایی نمیتواند در مورد چرایی این واگذاری، شما را از نظر کیفری و حقوقی و از هیچ نظر دیگری تعقیب نماید.
تمامرهبر و رؤسای سه قوه در مورد هیچ تصمیمی دارای مصونیت نیستند آنگاه اعضای هیأت هفت نفره #مولدسازی نسبت به تصمیمات خود و مجریان نسبت به اجرای آن تصمیمات، دارای مصونیت هستند.
دقیقا میخواهند چه کنند که پیشاپیش تضمینهای لازم را اخذ فرمودهاند؟
کار سالم ترس دارد؟
ریگی به کفش هست؟مصوبه #مولدسازی دارای اشکال شرعی روشنی است:
اختیار دادن به هیأت هفت نفره، نوعی اعطای وکالت مطلق و عام است بدون امکان ارزیابی اقدامات وکلا بواسطه اعطای مصونیت.
این وکالت بدون مسؤولیت نسبت به اموال دولت و ملت، قطعا مشتمل بر غرر است و از این جهت فاقد وجاهت شرعی است.بند ۶ مصوبه #مولدسازی: «قوانین و مقررات مغایر با این مصوبه به مدت دو سال موقوفالاجرا خواهد بود».
از مشروطه تا امروز سابقه ندارد که چیزی تصویب شود و تمامی قوانین مدنی و جزایی و اداری و … را اینگونه سخاوتمندانه تعلیق نماید.
بماند به یادگار در تاریخ حقوق دنیا!- و قل رب أدخلنی مدخل صدق وأخرجنی مخرج
صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا
بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نیکویى داخل کن و به راستى و نیکویى بیرون بر، و مرا از جانب خود پیروزى و یارى عطا کن
#سال۱۴۰۲این هم لینک خود کتاب
https://judpub.ir/product/۱۰۱۲۲۵/امام علی (ع) حتی حقوق خوارج را از بیتالمال قطع نکردند؛ این یعنی مخالف سیاسی دارای حقوقی است غیرقابل سلب (لا نمنعکم الفیء).
اگر همین حقیقت از سنت علوی بدرستی فهم شود، دیگر خبری از تهدید امنیت شغلی وجود نخواهد داشت.
پروندهسازان و اخراجکنندگان کمی بیندیشند.آقای #حداد_عادل در مصاحبه با شبکه دانشگاه تهران، سوال پرسیدند که؛ «کجا آزادی نداریم؟»
به ایشان پیشنهاد میکنم به آراء امنیتی صادره مستند به مواد ۴۹۸، ۴۹۹، ۵۰۰، ۵۰۵، ۵۰۸ و ۶۱۰ در پنج سال اخیر مراجعه فرمایند تا بخش کوچکی از حقیقت برای جنابشان روشن گردد.کاظم صدیقی: «کسانی که غیرت دینی دارند نباید در برابر کشف حجابها ساکت باشند. این افراد اگر نمازشب هم بخوانند، در عمل سکولار هستند».
نامبرده را در خصوص معنای غیرت دینی، سکولاریسم، حکم حجاب اجباری و احکام نهی از منکر به مناظره دعوت میکنم تا فرق بین شب شعر و فقه آل محمد مشخص شود.چگونگی و چرایی تقدیم اراذل و تأخیر افاضل در یک رشته توییت:
فاعتبروا یا اولی الأبصار
فاعتبروا یا اولی الألباب
إن فی ذلک لذکری لمن کان له قلب أو ألقی السمع و هو شهیددر میان هزاران هزار متهم و محکوم از پاییز تا امروز، دریغ از یک مجرم سیاسی!
یعنی یک نفر هم به قصد اصلاح بیرون نیامد یا مطلب ننوشت یا شعار نداد؟ همه مجرم امنیتی بودند؟
وقتی مدعیانی جاهل، قانوننویسی کنند چنین قانون بیخاصیتی متولد میشود که به لعنت خدا هم نمیارزد.در ۲۲ اسفند ۱۳۷۸ آقای #سعید_حجاریان در برابر شورای شهر تهران در ملأعام ترور شد.
ارعاب عمومی ایجاد شد اما ضارب محارب دانسته نشد.
این پرونده را با اعدام مرحوم #محسن_شکاری مقایسه فرمایید.کسانی که به سفارت #عربستان_سعودی حملهور شدند هم از سنگ استفاده کردند و هم اقداماتشان تبعات سنگین امنیتی و مالی و بینالمللی برای کشور و مردم در پی داشت.
اما هیچکدامشان بدرستی نه محارب شدند و نه مفسد فی الارض.
اگر در قضایای اخیر همینگونه قضاوت میشد با چه احکامی مواجه بودیم؟یکی از مصادیق مغفول #شکنجه، بازداشت موقتهای نسبتا بلندمدت در قالب زندان انفرادی است.
قضات محترم باید به این نکته توجه کنند که چگونه بعد از چندماه، یکباره متهم امری را گردن میگیرد؟
اقرار بعد از ماهها زندان انفرادی به استناد اصل ۳۸ ق.ا و ماده ۱۶۹ ق.م.ا فاقد ارزش و اعتبار است.در روایات ذکر شده است که #امام_مهدی، با دین جدیدی میآید.
در ماههای اخیر معنای روایت روشن شد:
بر حرمت جان و مال و آبرو و سایر مسلمات شرعی و قانونی تأکید کردم.
واکنشها نشان از عدم اطلاع از احکام روشن شرع داشت؛ تربیت ناقص دینی به جهل نسبت به شریعت و ظهور خوارج منجر میشود.هیچ زنی در مجلس خبرگان، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای مسوولین قضایی، عضو نبوده و نیست.
هیچ استاندار و رییس دادگستری و دادستانی، زن نیست.
چند رییس دانشگاه، زن هستند؟
مشکل کجاست؟
ساختار مردسالار یا فیلترهای غلط یا ذهنیت یا…
#هشتم_مارس_روز_جهانی_زن
#زن_زندگی_آزادیبا چه منطقی اصحاب رسانه رأسا جلب میشوند و قرار بازداشت موقت برای ایشان صادر میشود؟
قیود مندرج در مواد ۱۸۰ و ۲۳۷ و ۲۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری بگونهای است که انطباق همزمان آنها بر رفتار حرفهای روزنامهنگاران، شبه محال است مگر با تفاسیر کذایی!
#سیدعلی_پورطباطبایی
#قمنیوزعلمالهدی: «برادران و خواهران! همه شما باید با موضوع کشف حجاب مقابله کنید».
باید دقیق بگوید چه نوع تقابلی و با چه شرایطی؟
سابقا این توصیههای غیردقیق، فاجعه آفرید!
بسیجیانی که قتلهای محفلی کرمان را در سال ۸۱ مرتکب شدند، مدعی شدند که تحت تأثیر سخنرانی حاج آقای ….، آدم کشتند.ضمن تشکر از دستگیری ضارب آن بانو، عرض میشود:
اگر در ماههای اخیر بصورت غیرقانونی از فیلمبرداری ممانعت به عمل نمیآمد و دوربینها ضبط و فیلمها پاک نمیشد، با سریالهایی خوفناکی مواجه بودید و صدها متخلف را شناسایی میکردید.
ارادهای جهت دستگیری برخی نورچشمیهای سفاک وجود ندارد.زنی که در اعتراض به وجود مسمومیت در مدرسه فرزند دانشآموزش جیغ میزند مجرم نیست، معترض است و نگران.
جیغ زدن یک مادر را امنیتی نکنید؛ همدردی کنید.
کشیدن مو و لمس صورت و دهان وی برای قطع صدایش هم حلال شد؟
بر کدامین شریعت و آیین هستید؟بخشی از عهدنامه مالک اشتر:
دل خود را آکنده از مهر و محبت و لطف نسبت به مردم گردان و مبادا براى آنان چون جانور درندهاى باشی که خوردنشان را غنیمت دانى؛ زیرا که مردم دو دستهاند: یا برادر دینی تو هستند و یا همنوع تو.
رونوشت: مأمورنماهای متوحش و ضابطنماهای متوحش و سایر متوحشینعلت فقر از دیدگاه امام علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر (نامه ۵۳ نهجالبلاغه):
«مردم جامعه زمانى به تنگدستی دچار مىشوند که حکمرانان؛
۱. دل به مالاندوزى سپارند
٢. به پایدارى حکومت خود بدبین شوند
٣. از عبرتها کمتر پند گیرند».
از نگاه ایشان متهم اصلی فقر مردم، حاکمان هستند.به اسم نهی از منکر و با عدول از قواعد مسلم شرعی، جنگ مردم با مردم راه انداختهاند و امنیت روانی و شغلی شهروندان را در مخاطره قرار دادهاند.اعتراف اجباری
عذرخواهی اجباری
اظهار ندامت اجباری
تعهد اجباری
تشکر اجباری
کلاسهای توجیهی اجباری
سربازی اجباری
.
.
و در کل:
زندگانی در سایه اجبار!
تا کجا اجبار؟!
این سطح از اجبار نه با آموزههای عقلایی سازگاری دارد نه با آموزههای دینی و قطعا اثر معکوس دارد و سرشار از دافعه.تماس گرفتن و گزارش دادن، نهی از منکر نیست؛ فضولی است.
همه فقها فتوی دادهاند که اول شخص باید احکام نهی از منکر را بیاموزد سپس اقدام کند.
خواندهاند؟
دیدهاند؟
بسیاری از این آنتنهای فضول، هیچ اطلاعی از احکام شرعی ندارند فلذا مایه آبروریزی میشوند بدون هیچ تأثیری.ای کاش در دیزی ما باز نمیماند
یا کاش که در گربه کمی شرم و حیا بود!!!!!!!قسم به اسم آزادی
به لحظهای که جان دادی …طرفداران #مولدسازی پشت نظریه ولایت فقیه پنهان نشوند چون کارساز نیست.
ولایت مطلقه فقیه در مرحله اعمال ولایت مقید است به قیود عقلایی و عدول از آن قیود از سوی خبرگان باید رسیدگی شود؛ مصوبه حضرات در برخی ابعاد مانند مصونیت و غرری بودن قطعا مصوبهای است غیرعقلایی و غیرقابل توجیه.بند ٥ مصوبه #مولدسازی نه تنها برای اعضای هیأت بلکه برای مجریان تصمیمات هیأت هم مصونیت ایجاد کرده است.
چرا؟
به چه دلیل؟
دادن اختیار همیشه همراه است با نظارت شدید و پیگیری قضایی در صورت لغزش اما اینجا اختیار داده شده است و شخص یقین دارد نه فقط جرمش بلکه خطایش هم پیگیری نخواهد شد.