• میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 20:43

    خب پنجاه تومن گرفتم حلال کردم دوستان دیگه‌ای که غیبت کردن یا تهمت زدن جایی هم پنجاه تومن واریز کنن تا حلال کنم

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 17:12

    وقتی از اکانت شخصی‌تون برای پیش بردن یک پروژه یا تریبون رسمی و غیر رسمی کارتون استفاده می‌کنید، ضعف‌ها و سلیقه‌های شخصی‌تون، گره می‌خوره به اون پروژه و بار می‌شه روش. و ممکنه تاثیر منفی بذاره روی جایگاه حقوقی شما و برداشت‌ها از کار رو هم منفی بکنه؛ حتی وقتی که منفی نیست

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 16:39

    گفتگو، صبوری و اراده نیاز دارد. مخصوصا وقتی که جمع شده و امکان بروز نداشته و به صورتی آتشفشانی، به خروش آمده. «ای وای چی می‌شه آخرش» و «آخ جبهه حزب‌اللهی‌ها ترکید» و «نا امید شدیم» و این‌جور چیزا سوسول‌بازی‌ه. قد بکشیم! تغییر و تحول جدی گاهی سنگین و خشن رخ می‌ده. و نه لزوما برعکس

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 07:22

    برای آقا وحید جلیلی [به توصیف تفاوتی که در مسیر همراه کردن بدنه در کنش‌گری کردن، دقت کنید. با چه کلمات دقیقی] https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/۲۳۳۳۳۷۴/ …

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 06:15

    شاهکار و اثر هنری کیهان رو در باره نامه‌نگاری‌های اخیر ببینید: ‌ http://kayhan.ir/fa/news/۱۷۰۰۳۵ کاش وقت داشتم و همین متن رو تحلیل محتوا می‌کردم و خیلی مرتب، فاجعه‌ای که منتشر شده، به نمایش گذاشته می‌شد

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 01:04

    منتقدانی که حالا امید به نامه‌نگاری‌های جلیلی بسته‌اند، دشمن آقایان حسین محمدی و رئیس دفترش و صفارهرندی و مهدی محمدی و یاسر جبرائیلی و آقای مقدم‌فر که ساکت‌اند، هستند؟ نه والا. من که کوچیکِ همه‌ی این‌هام و عددی نیستم. اما این‌ها مسئولیت و اختیاراتی ندارند؟ اختیارات‌شان کم بوده؟

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 00:47

    صداوسیما که هیچ؛ میدانی رسانه‌های مجازی و مکتوب جریان حزب‌الله و انقلاب یا هر چه که اسمش را می‌گذاری، چقدر آب می‌خورد؟ چند ده میلیارد؟ چند صد؟ :) ٩٩ درصد نمی‌دانند. اوضاع‌شان خوب است؟ افتضاح؟ همین‌ها که قطارنامه ردیف کرده‌اند، بخش مهمی از مغزهای سیاستگذارند در همین رسانه‌ها

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 00:33

    امکان نقد در سطوح بالا؟ پدرآمرزیده! حتی امکان نقد صریح در سطوح میانی هم فراهم نیست. شما ببین آخه؛ آقای اطوکشیده‌ی استراتژیست که سال‌های سلل روی برندینگ شخصی‌اش زحمت کشیده، یک‌هو اسکرین‌شات رو می‌کند و اگر وحید جلیلی مثل ما پاپتی‌ها، فامیل نظام نبود، چپ و راستش می‌کردند

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 23:50

    حضراتی که به جای پاسخ به نقدها، لشگرکشی کردن بابت حمایت از شخصی که البته محترم است، مغزهای رسانه‌ای و راهبردی جریانی هستن. دقت نکردن یا نمیدونستن که این مدل واکنش قطاری، در ذهن مخاطب، نوعی بدبینی نسبت به‌شون ایجاد میکنه و رفتار رو قبیله‌ای میفهمه؟ شاید هم ما از مناسبات قدرت دوریم

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 23:27

    نامه‌های وحید جلیلی، نه لزوما در نقد صدا و سیما، که نقطه‌‌ی دیگری را هدف قرار داده است. همان‌چه در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، بازی‌سازی‌های تمامیت‌خواهانه می‌کند. نهان‌گاهی که در هاله‌ای خودساخته از تقدس و قداست و انتساب به ولی، منشاء قدرتی منحصر شده که پاسخگو نیست

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 22:29

    آقامون نریمان پناهی در یک مصاحبه، خیلی وقت پیش‌تر: «-شما با حاج منصور ارضی سابقه کدورت داشتید؟ یک چیزی را باید بگویم من در بین مداح‌ها یک نفر را به عنوان معلم و الگو قبول دارم که آن هم حاج ماشاالله عابدی است. چون یک مرتبه از دهان ایشان حرف زشت یا فحشی نشنیده‌ام.»

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 20:48

    فلش را که می‌خواستم با مداحی پر کنم، فایل یک نوار قدیمی نوستالژیک هم اضافه کردم. به حقیقت، ضرباهنگ ذکرها و روح حاضر در جلسه را می‌شود از این فاصله‌ی بیش از دو بیست سال حس کرد. این نوار، با مجالس سینه‌زنی اباعبدلله کاری کرد کارستان؛ مجلس ذکر http://senobari.blogfa.com/post/۲۴۲

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 15:01

    بهترین جواب رو داریم. باید به‌شان بگوییم: یاد بگیرید صریح باشید، کار کنید، از نقدها و رخدادها ترسید، زحمت بکشید، مستقل باشید، مودب باشید، به چیزی جز خدا امید نبندید، روند اتفاقات و انتصابات را ساده نبینید و برای شفافیت و روشنگری ارزش زیادی قائل شوید. و آینده از آن حزب‌الله است

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 11:38

    زود می‌گذره همه چیز چند سال گذشته، سرعت این گذشتن‌ها هم خیلی زیادتر شده

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 22:30

    ببین آخه راننده ماشین باربری که اسباب اثاثیه ما رو آورده بود، چطوری با آدم صحبت می‌کنه. فرهیختگی رو ببین آخه: «دوستان شما غیر از این هم نمی‌تونن باشن. آب می‌گرده گودال رو پیدا می‌کنه»

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 21:50

    حُر کن مرا، که جانِ من از شرم پر شده من را که راه نیست به جمع حبیب‌ها [لا ادری]

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 20:51

    توییتر نه نخبگانی‌ه نه پخمگانی، فقط بی‌رحمه، وحشی‌ه. اشتباه کنی اشتباهاتت رو می‌کوبونن تو صورتت. چند صد بار. از زیرشم هیچ رقمه نمی‌تونی در بری و این خصوصیت اصلی توییتره. حضراتی که عمری عادت کردن به نشنیدن صریح اشتباهات‌شون، معمولا یا نمی‌آن توییتر یا تعامل نمی‌کنن توش

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 16:19

    یکی از دوستان رفته بود خواستگاری و جواب نه داده بودن به‌ش. بعد از یه مدت کوتاهی، یکی دیگه رو پیدا کرد و رفت خواستگاری و ازدواج کرد. خانم اولی وقتی فهمیده بود ازدواج کرده این بنده خدا، کلی شاکی شده بود که حالا ما یه جواب نه دادیم، چرا سریع عقب کشید و کلی پشت سر پسر حرف زده بودن :|

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 14:19

    چیزی که در کنش‌گری اجتماعی، اهمیت دارد، نمادسازی است. به آنچه که در چند سال گذشته رخ داده نگاه کنید: اسامی کمپین‌ها، نمادسازی از برخی کنش‌گران، اسم‌گذاری روی برخی از حرکت‌های اجتماعی و امکان‌هایی کوچک برای مشارکت کردن در تکثیر حرکتی نمادین

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 13:08

    خب دانشجوها هم اومدن وسط میدون. فقط مسئله اینه، بحث و مسئله، محدود به ریاست یه نفر بر سازمان نیست و شاخص‌های حرکت و ارزیابی و رویکردها مهم‌تری که با کمک جاهای دیگه‌ای تدوین می‌شه اهمیت زیادتری داره. با این حال، حداقل خوبی این کار اینه که از دعواهای خاله‌زنکی دانشجویی بهتره

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:43

    حتی روحانیت هم به عنوان الگوی مناسب، این قسمت رو به‌مون یاد نداده آملی یزدی

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:15

    ۳. اینکه چه کسی به دستگاه‌های انقلابی و دستگاه‌های جمهوری اسلامی، مشاوره می‌دهد که چگونه ساختارهای فعالیت و کنش‌گری خود را شکل دهند، سوالی‌ست که احتمالا جناب محمدی پاسخ‌های دقیقی برای آن دارند. ما، به همان نگاه و به همان سوگیری شناختی، نه تنها نقد داریم، که با آن به شدت مخالفیم

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:11

    ۱. فارغ از محتوا، آن‌چه را که آقای محمدی با عنوان زیرساخت به‌ش اشاره کردن و در صورت‌بندی احتمالی آن را در قالب یک تشکیلات منسجم فرض می‌کنند، ما با عنوان «شبکه» توضیح می‌دهیم. شبکه، نه تشکیلات و سازمان است و نه قابل مدیریت؛ ظرفیتی‌ست ارتباطی که امکان موج‌آفرینی و موج‌سواری دارد

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 10:45

    حالا زرنگ اونه که بگه «جمنا» به این نامه‌نگار‌ها چه ربطی داره ^__^

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/22 ساعت 23:21

    «در بدن زنان ژنی هست که سبب می‌شود آن‌ها بتوانند چند کار را همزمان انجام دهند» ولی معلوم نیست با چه کیفیتی

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 21:55

    میثم رمضانعلی مطرح کرد: زندگی خرج داره و قناعت عرفی جوابگوی زندگی‌های جدید نیست. نمی‌شه بدون کار کردن زندگی کرد اساسا و کار هم قطعا ضربه می‌زنه به روند رشد علمی طلبه

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 18:06

    فردا باید برم برای دانشگاه و ارشد رو ثبت نام کنم. هنوز کارتون‌های کتاب و مدارک رو باز نکردیم و مدرک کارشناسی دم دست نیست. آقای مسئول ثبت نام! اگه توئیتر داری بگو وقت دارم تا دو سه هفته دیگه بیارم اصل مدرک رو :(

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 16:59

    مُدُنُم ولی نُمُگُم

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 14:23

    چادر در دادگاه اجباری نیست. طبیعتا هم نمی‌شه رفت چادر از سر کسی کشید. آنچه باید اتفاق بیفتد نه تحصن، که روشن‌گری‌ست نسبت به این وضعیت

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 07:16

    ١۵. متنی از سجاد صفارهرندی در نقد مواضع وحید جلیلی [مهم‌ترین نکته‌اش اینه که وارد ایرادات شده و مرتب و منظم، برخی وجوه مسئله رو واشکافی کرده؛ مرحبا داره واقعا]

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 01:04

    اتفاقا خوب اختیارات داشته‌اند، عنوان و مسئولیت هم. بی‌ادبی‌ست کسی بگوید گند زده‌اند؟ اگر کسی خیلی صریح باشد و بگوید افتضاح بار آورده‌اند، قرآن خدا را آتش زده؟ بله می‌دانم انتظارم از تاب و تحمل خیلی‌ها، زیادی است و با واقعیت نمی‌خواند. عجیب نیست این نقدناپذیری. عجیب، مائیم!

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 00:51

    اصلا مهم نیست جلیلی چه گفته. یعنی مسئله‌ی اولی برای من درستی محتوایش نیست. شاید برداشت و نظرش اصلا پر از ایراد باشد. امکان گفتگوی صریح و علنی را فراهم کنند تا همه ارزیابی شوند. اگر جلیلی بتواند امکان گفتگو و نقد را فراهم کند، ممنونِ قلم و اراده و شجاعتش هستم. کاملا کارکردگرایانه

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 00:39

    سی سال پیش، نقد بت هاشمی، دشمنی با همه اصول و فروع دین و انقلاب و حکومت بود. همین هاله درست کردن‌های کثیف، دمار از همه‌مان در آورد. «هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود» را چنان تأویل میکردند که گویی تایید مطلق تمام کارهای هاشمی‌ست چه کسی؟ همین تیپ حضراتی که حالا اسم‌شان آمده یا نیامده

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/25 ساعت 00:26

    من طرفدار وحید جلیلی‌ام؟ ابدا موضع وحید جلیلی در مورد صداوسیما رو درست می‌دانم؟ نه لزوما من طرفدار شفاف شدن وضعیت اختیارات و توزیع قدرت رسانه‌ام. و مهم‌تر از اون، امکان گفتگو و نقد افراد و جایگاه‌ها در کمال صراحت و بی‌ترس از خشونت طرف نقد. وضعیتی آرمانی‌ست؟ بله! تخیل دوست دارم :)

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 23:37

    رهبری، صریح و علنی گفتن مجموعه‌های منتسب به خودشون نقد بشن و تشویق کردن حتی، بعد مغزهایی می‌شینن و شعر می‌بافن که نقد منتسبان به رهبری، یعنی آقا تدبیر نداشته و بعدش هم گوله گوله برای زیر سوال رفتن رهبری اشک می‌ریزن :) اگه آقا مظلوم هم باشه، واسه چرت‌گویی‌های شماهاست

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 23:16

    پاسخ این مغالطه را در نامه دوم وحید جلیلی بخوانید. اینکه در یک سیستم انسانی، انتظار خطا و یا حتی اعمال سلیقه ندی، از عجایب این نوع نگاه است. یعنی اصولا نقد رو ممکن ندونی. خوشحالم که نامه‌نگاری‌ها، ما رو با دنیای جدیدی از منطق و عقلانیت آشنا کرد

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 20:56

    فلش را که می‌خواستم با مداحی پر کنم، فایل یک نوار قدیمی نوستالژیک هم اضافه کردم. به حقیقت، ضرب‌آهنگ ذکرها و روح حاضر در جلسه را می‌شود از این فاصله‌ی بیش از بیست سال حس کرد. این نوار، با مجالس سینه‌زنی اباعبدلله کاری کرد کارستان: مجلس ذکر http://senobari.blogfa.com/post/۲۴۲

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 16:12

    آبدارچی، ترک است و این توانایی دقت در آشپزی و پذیرایی در حد اعلی، گویی به صورت ذاتی در آن‌ها وجود دارد. توی همین مدت کم، کاری کرده که قشنگ کیفیت چایی که خوب دم کشیده با بقیه، برامون ملموس شده. آقای طالب‌لو! برگرد زودتر :(

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 14:54

    یاد بگیرین اینجوری تولد تبریک بگین :{

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/24 ساعت 06:07

    ١۴. نامه دوم احسان محمدحسنی که تمایل به عقب‌نشینی توش موج می‌زنه

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 22:11

    «حتی اگر کودکان را فرمان دهید که سنگ‌باران‌مان کنند»

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 21:01

    ١٢. نامه چهارم جلیلی در پاسخ به حسین صفار هرندی: http://jalili-vahid.ir/?p=۱۵۲۷ ١٣. نامه بهزاد بهزادپور «حاشا به این مبارزه کثیف»

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 16:31

    هر دانش‌آموز = یک اسب در نوع خودش، تداعی کننده‌ی جوکِ «گوسفند کی بود؟ بیاد این ور» هست این پست اینستاگرام :)

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 14:56

    ۱۱. نامه سوم وحید جلیلی؛ خطاب به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ حجه الاسلام والمسلمین صدیقی http://jalili-vahid.ir/?p=۱۵۱۴

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 14:09

    آخی :( «گفتیم به‌شون چقدر آدم‌های بدی هستین شما. چقدر لوس و ننر تشریف دارین. و گفتیم: قهر قهر تا روز قیامت. بی‌تربیتا!»

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:53

    تفاوتی میان رسانه‌های اجتماعی در این موضوعات نیست. نهایتا، تکنیک‌ها و امکان‌های رشد در هر کدام متفاوت است؛ وگرنه در همه جا ما با فارسی‌زبان‌هایی در حال صحبت هستیم که فرهنگ حاکم بر تعاملات‌شان، الگوهای ثابتی دارد

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:41

    قالیباف! استعفا!

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:13

    ۲. و ایراد به نگاه و عقبه‌ی فکری جریان‌های حزب‌اللهی و مذهبی در شکل‌دهی به کنش‌گری اجتماعی همین است که بنای ساخت تشکیلات را دارند. در حالی که تشکیلات، الگویی‌ست که برای شرایط فعلی اجتماعی، پاسخ‌گویی تام و تمامی ندارد و حتی، آسیب‌زاست.

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 12:06

    برای دوستانی که لینک‌ها را پیدا نکرده‌اند: به ترتیب: http://jalili-vahid.ir/?p=۱۴۴۶ https://snn.ir/fa/news/۷۸۹۴۳۱ https://www.khabaronline.ir/news/۱۲۹۷۹۹۹ https://t.me/parvizamini_ir/۳۴۳ … http://jalili-vahid.ir/?p=۱۴۷۵ https://resalat-news.com/?p=۹۱۲۹ https://www.mashreghnews.ir/news/۹۹۲۰۴۵ https://www.mashreghnews.ir/news/۹۹۲۰۳۴/ http://yon.ir/DyAtC

  • میثم رمضانعلی   habil@

    1398/06/23 ساعت 09:08

    اشتباه می‌کنی برادر ثابتی. مضحک‌ترین واکنش، از آنِ اصول‌گرایِ صاحب روزنامه‌ای‌ست که گفته اصلا امکان نقد منصوبان رهبری وجود نداره چون اونا اصلا اختیاری ندارن از خودشون :) ظاهرا تصورش ربات و ماشین هست از منصوبان و مشاوران. بعد ملت تعجب می‌کنن چرا گند خورده به همه چیز با این آقایون