• بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/11/02 ساعت 20:09

    چقدر حاضرید هزینه کنید تا همیشه این #هوا را داشته باشید؟
    این روشی است که برمبنای آن خسارت آلودگی هوای تهران در سال ۹۶ برابر ۲٫۶ میلیارد دلار تخمین زده شد.
    باتوجه به افزایش حساسیت مردم روی این موضوع این عدد الان قطعا بیشتر هم شده.
    آیا دولت حاضر است بخاطر مردم این هزینه را بپردازد؟

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/30 ساعت 21:47

    در کنار مسائل مالی، یکی دیگر از مشکلات موجود برسر راه نوسازی ناوگان عمومی فرسوده، سنگ اندازی‌های برخی خودروسازان است. دوستان نه می‌توانند در این شرایط تحریم خودرو تولید کنند، و نه میگذارند خودروی نو از خارج کشور وارد شود!
    تحریم خارجی هم حل شود، تحریم داخلی پابرجاست …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/29 ساعت 19:25

    روز #هوای_پاک را تبریک نگویید!
    این روز یادواره ۳۰هزار #قتل سالیانه است.
    قتل عامی که عاملینش هیچ گاه محاکمه نمی‌شوند!
    این روز نماد سیاست‌ها و مدیریت‌های غلط است.
    این روز نشان بی قانونی و بی تدبیری است.
    این روز را تبریک نگویید …
    فقط برای کشته شدگان #هوای_آلوده شمعی خاموش کنید …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/28 ساعت 19:28

    #تخصصی
    افزایش حجم موتور الزاما منجر به افزایش آلایندگی خودرو نمی‌شود!
    این نمودار میانگین آلایندگی موتورسیکلت‌ها برحسب حجم موتور آنهاست که از بین حدود ۲۰۰ آزمون استخراج شده است.
    کیفیت احتراق موتور و تکنولوژی کنترل آلایندگی بسیار مهمتر است.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/26 ساعت 18:19

    چرا مسئله #آلودگی_هوا حل نمی‌شود؟
    یکی از پاسخ‌ها به این سوال، وجود ایراداتی در ساختار حاکمیتی مقابله با آلودگی هوا در ایران است. در اینجا که گزیده‌ای از گزارش ما در این خصوص است (چاپ شده در مرکز پژوهش‌های مجلس) توضیح مختصری آورده شده.
    منبع:
    https://rc.majlis.ir/fa/report/show/۱۳۴۸۸۳۱…

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/25 ساعت 15:44

    بنده ظاهرا جرمم خیلی سنگین بود که شوفاژمون هم خراب شد!
    بااین حساب قراره در هوای #آلوده به خود بلرزم و در تاریکی بنشینم …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/25 ساعت 15:37

    نمایندگان مجلس تصمیم گرفتن ۲هزار میلیارد تومن رو بجای هزینه برای رفع کاهش آلودگی هوا، صرف تبلیغ برای این بکنند که موقع آلودگی هوا مردم گاز کمتر مصرف کنند و بیرون نروند و …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/24 ساعت 17:28

    نکته:
    آن عدد خسارت ۲٫۶ میلیارد دلاری آلودگی هوای تهران مربوط به سال ۲۰۱۸ می‌باشد. الان قطعا زیان آلودگی هوا بیشتر است.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/23 ساعت 22:47

    من بعنوان یک مسئول کوچک در سازمان محیط زیست از بابت حل نشدن مسئله آلودگی هوا احساس شرمساری میکنم …
    حداقل بابت انجام ندادن وظایفمان از مردم عذرخواهی کنیم …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/23 ساعت 16:34

    شاخص هوای #تهران در مرز منطقه #بنفش قرار دارد!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/22 ساعت 20:51

    کاش به اندازه آلودگی دریا، به #آلودگی_هوا هم اهمیت میدادیم …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/22 ساعت 15:58

    یک قانون با ۳۴ ماده، یک دستورالعمل با دهها حکم، هزاران ساعت جلسه و کار کارشناسی، همه‌اش با این جمله پوچ شد: «تهران که الان هم تقریبا تعطیل است!!»
    #تهران_را_تعطیل_کنید
    #شرایط_اضطرار
    #آلودگی_هوا

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/21 ساعت 20:24

    ترتیب مبارزه با آلاینده‌های هوا:
    ۱-آلاینده‌های گازی اولیه
    ۲-آلاینده ذرات معلق
    ۳-آلاینده ازن
    ۴-آلودگی صوتی
    ۵-آلودگی امواج
    ۶-آلودگی نوری
    از بین مراحل بالا در طی ۲۰ سال ما صرفا از مرحله اول به دوم رسیده‌ایم، شاید صد سال دیگر به آخری برسیم!
    هنوز راه درازی باقیست …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/19 ساعت 21:02

    باتوجه به پیش بینی هایی که در خصوص سکون آلودگی هوا در هفته آینده انجام شده، از استانداری تهران تقاضا می‌شود که کار را به دقیقه ۹۰ نسپارند و همین فردا تصمیمات مقتضی را اخذ کنند. اصلا ماهیت آئین نامه شرایط اضطرار همین است که قبل از رخ دادن آلودگی هوا آن را کنترل نماید!
    #آلودگی_هوا

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/18 ساعت 19:23

    تهرانی‌ها از فردا مجددا شاهد هوای #ناسالم خواهند بود.
    کارهای غیر ضروری را امروز انجام دهیم که از فردا حتی الامکان از خانه خارج نشویم.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/17 ساعت 19:57

    دلایل اجرا نشدن #قانون_هوای_پاک:
    ۱- عدم وجود یا تخصیص منابع #مالی
    ۲- ناهماهنگی بین دستگاهها
    ۳- در #اولویت نبودن مسئله آلودگی هوا برای برخی مدیران
    ۴- اعمال نظر و #سلیقه شخصی
    ۵- تفسیر نادرست از قانون
    ۶- وجود برخی #ایرادات در خود قانون

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/17 ساعت 14:55

    آیا عامل اصلی #آلودگی_هوا مازوت سوزیست؟
    چرا سایر دستگاههای اجرایی پاسخگوی کم کاری‌های خود نیستند؟

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/16 ساعت 12:05

    *نکوست

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/16 ساعت 09:37

    این چیزی است که شهروندان تهرانی طی یک هفته گذشته تنفس کرده‌اند …
    سم خالص!
    #آلودگی_هوای_تهران

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/15 ساعت 16:42

    اگر چه مازوت سوزی بلای جان هوای شهرهاست، اما نباید آلودگی هوا را به یک عامل بند کنیم. عوامل مختلف این پدیده را ایجاد کرده‌اند و وقتی همه توجهات به یک عامل جلب شود، باقی متهمان در سایه پنهان می‌شوند. وزارت کشور، راه، صمت و سایر بازیگران نیز باید پاسخگوی کم کاری‌های خود باشند.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/14 ساعت 20:23

    یک قانون نانوشته‌ای وجود دارد و آنهم اینکه هرچه کشورها توسعه یافته‌تر می‌شوند، آلاینده غالب از #ذرات_معلق به #ازن تبدیل می‌شود. بنابراین شاید بتوان از جنس آلاینده غالب هر کشور، میزان توسعه یافتگی آن را فهمید.
    در ایران هم آلاینده غالب ذرات معلق است اما سال به سال ازن رشد میکند.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/14 ساعت 09:53

    پیشنهادات اجرا نشده ما در خصوص مسئله #مازوت:
    ۱-ارتقا تکنولوژی پالایشگاهها برای کاهش خروجی مازوت از ۲۵ به ۱۰ درصد
    ۲-طرح‌های دانش بنیان برای تبدیل به محصولات دارای ارزش افزوده
    ۳-تهاتر مازوت با اتوبوس نو در خارج کشور
    ۴-مازوت سوزی فقط در چند نیروگاه دور از کلانشهرها

    مسئله حل شدنیست

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/13 ساعت 21:03

    سکوت #صداوسیما در خصوص موضوع آلودگی هوا قابل قبول نیست.
    الان زمان آن است که دستگاههای اجرایی در خصوص کم کاری‌های خود در طول سال گذشته به مردم توضیح دهند!
    یک ماه دیگر همه چیز فراموش می‌شود تا سال آینده دوباره روز از نو و آلودگی از نو …
    @elmira_sharifi

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/13 ساعت 20:29

    #شفاف_سازی
    تصمیمات تعیین شده در شرایط اضطرار آلودگی هوا در درجه اول حفظ سلامتی مردم و در درجه بعدی کاهش ناگهانی میزان انتشار آلاینده‌ها است.
    شاید این توضیح، ابهامات زیادی را رفع کند. اصرار ما برای تعطیلی، رفع آلودگی هوا نیست، بلکه تماس حداقلی افراد با هوای آلوده است.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/13 ساعت 15:34

    حالا تا جناب معاون اول نامه استاندار را ببینند و دستور بررسی بدهند میشود سه شنبه!
    بادی می‌آید و #آلودگی می‌رود و تمام.
    در این فاصله هم هزاران تهرانی قربانی می‌شوند و بیمار ….
    #آلودگی_هوای_تهران

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/11/03 ساعت 11:35

    بازهم کمک به خودروسازان از جیب مردم!!
    این بار قرار است ۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان پرداخت شود که ضرر و زیانشان را جبران کنند!
    یادآوری میکنم که ۴ سال است حتی یک ریال برای #آلودگی_هوا بودجه تعیین نشده با این بهانه که پول نداریم!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/11/02 ساعت 14:03

    برای #آلودگی_هوای سال آینده باید از الان اقدام کرد.
    آیا با پایان یافتن این روزها مسئله آلودگی هوا بازهم فراموش خواهد شد؟
    آیا با تغییر دولت بازهم چند سال برای پیدا کردن راه حل‌های از پیش معلوم، وقت تلف خواهد شد؟
    آیا اولویت آلودگی هوا نزد مسئولین ارتقاء یافته است؟

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/30 ساعت 21:36

    یکی از آن ۷ پیشنهادی که ماه‌ها قبل به ستاد کرونا داده بودیم،همان ممنوعیت مازوت سوزی در نیروگاه‌های اطراف کلانشهرها بود.
    آنقدر پشت گوش انداختند تا رسیدیم به روزهای اوج آلودگی هوا و مردم را در شرایط انتخاب بین برق و هوا قرار دادیم.
    البته سابقه پیگیری این موضوع صرفا همین چندماه نیست

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/28 ساعت 19:29

    به همین دلیل است که خودروهای لوکس چند لیتری خارجی نسبت به خودروهای یک و نیم لیتری تولید داخل آلایندگی پایینتری دارند.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/27 ساعت 21:24

    براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف بود هرسال ۱۰ درصد از #موتورسیکلت_های_فرسوده بنزینی را با موتورسیکلت‌های #برقی جایگزین کند یعنی مجموعا حدود ۵ میلیون دستگاه.
    اما دریغ از جایگزینی حتی ۵ دستگاه …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/25 ساعت 23:34

    اگر منبع ذرات معلق خودروهای دیزلی و صنایع هستند،چرا انقدر به معاینه فنی و تردد خودروهای شخصی بنزینی توجه داریم؟
    پاسخ:آلودگی هوا در زمستان از جنس ذرات معلق است اما در تابستان جنسش ازن است که ناشی از خودروهای بنزینیست.حساسیت به این ناوگان هم بیشتر بخاطر آلودگی تابستان است نه زمستان

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/25 ساعت 15:39

    *رفع آلودگی هوا

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/24 ساعت 21:27

    از هزاران هزار میلیارد تومان بودجه سالیانه کشور، آیا ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای کاهش #آلودگی_هوا ، که دومین معضل بزرگ اجتماعی کشور است، نباید در نظر گرفت؟
    سال هاست به دنبال ایجاد فصل کاهش آلودگی هوا در قانون بودجه هستیم، اما سازمان برنامه و بودجه هرسال قول سال بعد را می‌دهد!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/24 ساعت 10:54

    با این منطق وضع آلودگی هوا باید هم اینگونه باشد.
    واقعا چرا سازمان محیط زیست فقط به فکر محیط زیست است؟؟ایراد بزرگ و بجاییست!!!!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/23 ساعت 19:23

    در وضعیتی گرفتار شده‌ایم که اول قانون تصویب میکنیم، بعد به دنبال اینیم که به مسئولین ثابت کنیم که قانون خوب است، و اگر موفق شدیم باید به دنبال این باشیم که توجیهشان کنیم قانون را اجرا کنند!

    #قانون_هوای_پاک

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/23 ساعت 16:18

    برق محیط زیست هم قطع شد
    این هم تاوان اعتراض به #مازوت_سوزی است!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/22 ساعت 19:14

    امروز اتفاق عجیبی هم افتاد و هوای شمال تهران آلوده‌تر از جنوبش بود!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/21 ساعت 21:56

    براساس دستورالعمل شرایط #اضطرار در شرایطی که شاخص بالای ۱۵۰ باشد، برگزاری مسابقات مهم ورزشی امکان پذیر نیست.
    از هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز نیز باید جلوگیری شود.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/20 ساعت 22:24

    روند مقابله با #آلودگی_هوا تا سال ۹۷ مطلوب بود و هرسال شاهد کاهش غلظت آلاینده ذرات معلق تهران بودیم.اما بعد از سال ۹۷ روند غلظت‌ها افزایشی شد،دلیلش هم این است که تا سال ۹۷ همراستای قانون پیش می‌رفتیم اما بعد از ۹۷ از قانون فاصله گرفتیم.
    پس ایراد از قوانین نیست، اشکال در اجراست!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/19 ساعت 14:48

    بارها به وزارت صمت و خودروسازان هشدار دادیم که بدون اخذ مجوز شماره گذاری،پیش فروش نکنند خودروهایشان را
    با این حربه سازمان‌های نظارتی را در مقابل مشتریان قرار می‌دهند و به آنها فشار می‌آورند.
    خودروسازان همواره از دو اهرم فشار «مشتری»و«کارگر» برای پیش برد اهدافشان استفاده کرده‌اند.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/18 ساعت 00:02

    اعضای شورای شهر تهران پاسخگو باشند.
    نکند اینجا هم توهم دلالی فیلتر دوده دارند؟!
    جای انتقاد از این و آن بابت نوسازی و … اندکی هم بابت اقدامات خود به مردم توضیح دهند!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/17 ساعت 15:11

    مقصرین #آلودگی_هوا را بشناسید.
    البته این اعداد صرفا مربوط به تکالیف مهم است.
    لازم به ذکر است که این برآورد سازمان محیط زیست است و خود دستگاهها براساس خوداظهاری اعلام نموده‌اند که بطور میانگین ۶۰ درصد تکالیف اجرا شده است.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/16 ساعت 18:54

    وقتی بگوییم #مازوت عامل آلودگی هواست، اگر به فرض تا سال آینده مسئله مازوت سوزی حل شود و بازهم هوا آلوده باشد، چیزی جز سردرگمی، ناامیدی و بی اعتمادی باقی نخواهد ماند.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/16 ساعت 11:54

    مثال نقض ضرب المثل «سالی که نیکوست از بهارش پیداست»!! …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/16 ساعت 09:31

    چقدر دلمان برای این هوا تنگ شده بود! …

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/15 ساعت 16:13

    تا اینجا سال ۹۹ رکورددار بیشترین تعداد روزهای کیفیت نامطلوب هوا در ۷ سال اخیر است.
    (البته با فرمول جدید محاسبه شاخص)
    #آلودگی_هوای_تهران

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/14 ساعت 09:54

    فقط اراده مسئولینش را می‌خواهد
    ولی متاسفانه راحت‌ترین راهکار را انتخاب میکنند، آنهم استفاده از ریه شهروندان!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/13 ساعت 21:44

    پذیرای سوالاتتون هستم
    سعی میکنیم در این وبینار جواب این سوال که «چرا الودگی هوا رفع نمی‌شود» را بدهیم.

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/13 ساعت 20:52

    حداقل تا روز سه شنبه امیدی به بهبود شرایط جوی و نتیجتا کاهش #آلودگی_هوا نیست!

  • بهزاد اشجعی   behzadashi@

    1399/10/13 ساعت 19:24

    پدیده harvesting یعنی شما امروز در معرض هوای #آلوده قرار میگیرید، اما اثرات منفیش مدتها بعد در شما پدیدار می‌شود.
    بنابراین خسارات جانی آلودگی هوا را فقط در مراجعات اورژانسی،بیماری و فوتی‌های امروز مردم نبینید.
    همه ما که این روزها در معرض هوای آلوده بودیم باید منتظر اثراتش باشیم.