• امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/30 ساعت 11:24

    درز اطلاعات در کسب‌وکارهای بزرگ اگرچه باید به صفر برسد ولی در دنیا بی‌سابقه نیست. این مساله نباید بهانه‌ای برای انتقام‌جویی و محدودیت‌گذاری برای کسب‌وکارها شود. ما باید از این رخدادی که هیچ پیامد نامناسبی هم دربرنداشت، یاد بگیریم که چگونه قوی‌تر شویم و چگونه با بحران‌ها مواجه!/۱

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/27 ساعت 22:29

    ۵ اردیبهشت روز جهانی دختران در اینترنت است. تلاش داریم با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری تهران، باسلام و فناپ رویداد یک روزه در باغ کتاب برگزار کنیم؛ هدف اصلی چشم‌اندازسازی برای کارآفرینی دختران است. مهم‌ترین ابزار کاهش #شکاف_جنسیتی خلق تصویر آینده است. منتطر همراهان بیشتریم!

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/26 ساعت 16:13

    صبح فیلم تماس کودک با اورژانس را دیدم، از ناراحتی بغضم گرفت. در حاشیه جلسه صبح با زیرساخت و سپس در حاشیه جلسه با وزیر بهداشت @saeednamaki هماهنگ شد تا یکماه آینده موقعیت فرد تماس‌گیرنده به صورت اتوماتیک به اورژانس‌ها داده شود. در ضمن وضعیت مادر اکنون خوب است. #دولت_الکترونیک

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/22 ساعت 18:32

    می‌شود مصاحبه گرفت و به مصاحبه‌شونده گفت چه بگوید می‌شود مدام تحقیر کرد و بالن را بادبادک نامید می‌شود انحصاری بود، و هر صدای متفاوتی را برنتابید؛ اما می‌توان بر اساس داده سخن گفت و مردم را آزادنه شنید انتخاب ما، نشان‌دهنده نگاه ما به مردم است.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/20 ساعت 21:40

    در ۶ پروژه #WSIS۲۰۱۹ کاندیدا شدیم و نهایتا با «شبکه علمی ایران» برترین جایزه را بردیم! راه مقابله با #تحریم چیست؟ حضور جدی‌تر در رویدادهای جهانی و مشارکت بیشتر در پروژه‌های بین‌المللی، و نه قهر کردن با دنیا و نه #خودتحریمی

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/17 ساعت 12:09

    گزارش موضوعات داغ کاربران ایرانی در ۹ ماه گذشته (تا اسفند) را می‌خواندم، برخی نکات جالب: ۱-از میان سریال‌ها: پدر، ممنوعه، حوالی پاییز، بانوی عمارت ۲-رویدادها (مانند یلدا، عید غدیر، روز زن و …) همواره در بازه زمای مربوطه داغ هستند. ۳-هنرمندان فوت‌شده همواره جزو موارد داغ هستند.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/16 ساعت 10:58

    ۲-مشارکت‌دادن پول‌دادن نیست: کانال‌هایی که تنها بر پول متمرکز هستند یعنی مشارکت‌پذیر تمایلی به جذب مشارکت ندارد! ۳-رسمیت‌بخشی: مشارکت‌جویان نیز در قبال تعهدات باید پاسخگو باشند. در نتیجه رسمیت‌بخشی سریع و مبتنی بر ادراک عمومی ضروری می‌شود./۴

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/16 ساعت 10:58

    برای بهبود وضعیت مشارکت مدنی ۳ راه کلیدی وجود دارد: ۱-تنوع در کانال‌های مشارکت: کانال مشارکت باید توسط طرفین مورد پذیرش باشد و آن را مناسب و منصفانه بدانند. برآورد من آن است که مشارکت‌جویان ایرانی اعتمادی به کانال‌های مشارکت تعریف‌شده ندارند (پیمایش‌های سرمایه اجتماعی نیز موید)/۳

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/15 ساعت 10:46

    بر اساس #مسوولیت_اجتماعی بازیگران مختلف در زمان کوتاهی برخی از ایده‌ها را پیاده کردند: پیام #هشدار_مکان‌محور: اپراتورها افزوده شدن لایه‌های بحران: اپ‌های نقشه افزوده شدن افزونه بحران: پیام‌رسان ایجاد سامانه‌های مدیریت مراکز امدادی و … شاید اکنون فرصت نقش‌آفرینی دیگری باشد.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/14 ساعت 19:14

    ۲نکته (صرف نظر از حدس من): ۱-سیاست‌گذاری فناوری برپایه پیش‌فرض‌های کلان اقتصادی_سیاسی شکل می‌گیرد. این که ما بازیگران را چقدر مسوول می‌دانیم تابع فهم ما از دولت، بنگاه اقتصادی و شهروند است. ۲-دولت مداخله‌جو از ترکیب تمایلات سیاستمداران و انتظارات شهروندان شکل می‌گیرد./۲

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/14 ساعت 12:00

    کتابی از #آنا_گاوالدا می‌خواندم، این جمله (تصویر) ترساندم. همیشه از تولید انبوه نفرت در #شبکه‌های_اجتماعی ترسیده بودم، اما انگار ایموجی‌ها لشکر تولید انبوه عشق هم هستند! تولید که انبوه می‌شود انگار دیگر آن را نمی‌شود عشق نامید. از تولید انبوه هر دو باید انگار بترسم!

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/13 ساعت 21:40

    در برخی از کشورها خدمت وظیفه عمومی تنوع دارد مثلا کارورزی در شرکت‌های بین‌المللی خارج از خاک کشور یا مشارکت در فعالیت‌های امدادی، آموزشی و سلامت را نیز شامل می‌شود. پذیرش اینکه رویه‌های موجود نیاز به اصلاح دارند، گام نخست #توسعه است.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/12 ساعت 15:39

    در شبکه‌های اجتماعی یک خبر نادرست در حال انتشار است که هزینه پیامک‌ها از کاربران کسر می‌شود! نمی‌دانم چطور کسانی اینچنین می‌توانند در این موقعیت‌ها بذر نفرت بکارند. به قول #شاملو عزیز: غافلان هم‌سازند، تنها توفان کودکان ناهمگون می‌زاید!

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/12 ساعت 13:12

    از هم‌اکنون اپ‌های #بلد و #نشان نقشه تهران را همراه با نقاط پرخطر #سیل نشان می‌دهند. با موبایل خود مسیر حضور در شهر و حتی مهمانی امن را انتخاب کنید! با مشارکت‌پذیری و مسوولیت اجتماعی هر بحرانی می‌تواند فرصت توسعه شود. ممنون از @MFarjood @javadamel @hessamarmandeh

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/11 ساعت 21:14

    یکی از اپ‌هایی که سرویس ویژه امداد و نجات مکان‌محور را در این زمان کوتاه عرضه کرد. #گپ خسته نباشی! منتظر اپ‌های مشارکت‌جوی دیگری که با #مسوولیت_اجتماعی در این روزها توسعه یافته‌اند، باشید، نمونه‌ای از شهروندمحوری در خدمات اجتماعی

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/11 ساعت 14:19

    به قدر سهم ما/۴ هشداردهی برابر با مدیریت بحران نیست، اما اندکی از قدر سهم ما است. سعی می‌کنیم به قدر سهم خودمان از انواع فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و سنجش از دور ماهواره‌ای مفید و موثر باشیم. امیدواریم بحران تنها انگیزه همکاری نباشد و تنها شروعی برای #ساختن_آینده باشد.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/11 ساعت 14:19

    به قدر سهم ما/۳ تشکر از همه آنان که در زمانی بسیار کوتاه پیاده‌سازی یکی از ایده‌های فناورانه را امکان‌پذیر کردند، خصوصا شهردار تهران @pirouzhanachi همچنین دوستان عزیزمان در #همراه_اول و #ایرانسل هرچند ایده‌ها بسیارند و کارهای مانده بی‌شمار!

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/10 ساعت 17:42

    شهرآوردها تنها تجلی سطح فوتبال کشورها نیستند، بلکه گاه نماد #اقتصاد_سیاسی کشورها هستند. هر دو تیم دولتی، هر دو با اسپانسرهای یکسان، هر دو با گزارش یکسان تلویزیونی! با این همه یکسانی، رقابت آنقدری جدی نیست که منجر به توسعه شود. کاش چشم‌انداز ما بزرگتر بود. #دربی۸۹

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/09 ساعت 12:26

    چند آمار توییتر فارسی/۱: ۳۱۸ اینفلوئنسر بیش از ۳۰هزار دنبال‌کننده دارند، ۲۰۲ نفر بیش از ۵۰ هزار. ۷۳٪ شخص حقیقی هستند و ۲۴٪ سازمانی و مابقی پیج. تنها ۱۶٪ با نام مستعار فعال هستند و با افزایش تعداد دنبال‌کننده این مقدار کاهش می‌یابد؛ در مجموع اکانت‌های واقعی پرطرفدارترند.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/08 ساعت 18:25

    «پوپوسیل» پدیده‌ای است از ترکیب پوپولیسم و سیلاب. #پوپوسیل یعنی نفس در میدان بودن و وسط آب دیده شدن مهم است، و هر که بیشتر در آب فرو رفت، بیشتر به فکر مردم است. پوپوسیل برای کوبیدن رقیب سیاسی محشر است، اما دردی را دوا نمی‌کند! یادداشت محمد فاضلی عزیز:

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/07 ساعت 20:49

    البته خدا را شکر در آن منطقه هیچکس قربانی نشد و خانه‌ای نیز خراب نشد.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/07 ساعت 20:47

    حدود ۳ روز به خاطر سیل و قطع راه‌ها در یک اقامتگاه #بوم‌گردی محبوس شدیم. میزبان خوب ما از نوادگان #قشقایی بود، زمانی برای شناختن مهمان‌نوازی و فرهنگ ایلاتی. با همسر عزیزم یکی از بهترین تجربه‌های نوروزی را با دوستان نازنینمان، در یک محیط روستایی گذراندیم. تصویر امروز از کناره جاده

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/04 ساعت 19:08

    شاید همواره جنبه‌ای از هر پدیده‌ شوم، یادگیری برای مدیریت بهتر آن پدیده در آینده است؛ #آینده_روشن با همین یادگیری ساخته می‌شود! تغییرات سریع فناوری ترسناک نیست، بلکه اتکاء به تفکر، شیوه‌های مدیریت و ابزارهای قدیمی و از رده خارج، ترسناک است. به سهم خود در #ساخت_آینده شریک شویم/۲

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/03 ساعت 14:55

    مهم‌ترین پاداش و کیفر در عالم سیاست آن است که افراد امکان رشد و ارتقاء را بیابند یا از دست دهند. وقتی در یک نظام سیاسی، ارتقاء و ترفیع وابستگی‌اش را به کارنامه فرد و رضایت یا عدم‌رضایت مردم از دست بدهد، اولویت اصلی به جای مردم، خانواده و روابط خانوادگی می‌شود.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/02 ساعت 10:35

    ما باید برای سال ۹۸ مثل یک کاکتوس هوشمندانه منابع را مدیریت کنیم و اینطور دوام خواهیم آورد، گل خواهیم داد. نوروزتون مبارک من به روزهای سخت هم می‌توانم امید داشته باشم، چون مدیریت هوشمندانه را تقویت می‌کند./۲

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/30 ساعت 11:24

    برندهای بزرگ یک جامعه سرمایه‌های جمعی آن جامعه است. با هیجان و کلنگ به جانشان نخواهیم افتاد، هر چند باید حساسیت‌های خود را در خصوص داده‌های شهروندان نیز فراموش نکنیم و به بهبودها فکر کنیم. آینده ساختنی است، نه تخریب‌کردنی!/۲

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/29 ساعت 00:19

    شاید هنوز خواندن کتاب چاپی و لمس کاغذش لذتی دیگر داشته باشد، اما کتاب الکترونیکی امکاناتی دارد که نمی‌شود از آن گذشت! چند غرفه رایگان برای استارت‌آپها کنار گذاشته شده است. ممنون از @S_A_Salehi که در رویدادهای فرهنگی و هنری، حامی نوآوری است. #نمایشگاه_کتاب

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/27 ساعت 20:35

    《بگذار دوستانمان هم بدانند …》؛ #شفافیت بخش دولتی و خصوصی نمی‌شناسد، روند آینده است و کسانی که هم‌گام نمی‌شوند فرصت‌های آینده را خواهند سوزاند. همه‌ی ما در ابتدای راهیم و باید آموخته‌هایمان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/22 ساعت 18:46

    می‌شود مصاحبه گرفت و به مصاحبه‌شونده گفت چه بگوید می‌شود مدام تحقیر کرد و بالن را بادبادک نامید می‌شود انحصاری بود، و هر صدای متفاوتی را برنتابید؛ اما می‌توان بر اساس داده سخن گفت و مردم را آزادنه شنید از آن #رسانه_ملی‌ها نباشیم!

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/21 ساعت 16:12

    در خصوص رابطه دولت و نرم‌افزارهای متن‌باز بارها بحث شده است. به بهانه‌ی جلسه با رییس «سازمان جهانی مالکیت فکری» یکی از این موارد را در صفحه اینستاگرام توضیح داده‌ام: http://yon.ir/I۳Am۱

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/17 ساعت 19:53

    اگر از سیلی که از ما قربانی گرفت، نیاموزیم، فاجعه دوچندان شده است. اگر ما نیاموزیم که در سیل بعدی چگونه قربانی ندهیم، اگر نیاموزیم در سیل بعدی چگونه آماده باشیم، بیش از حد باخته‌ایم! یادداشتم در روزنامه فناوران با نام: این چه رازی است؟ http://yon.ir/IkZsY

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/16 ساعت 10:58

    وقتی مشارکت‌جویان مدام دست رد دریافت می‌کنند، احتمال ناامیدی‌شان از هر نوع بهبودی کاهش یافته و دل می‌بندند به توهم تغییرات بزرگ! ایجاد سازوکار جذب مشارکت و بهبود پاسخگویی اهمیت بالایی دارد./۵

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/16 ساعت 10:58

    فعالیت‌های داوطلبانه و «مشارکت مدنی» ۳ جزء اصلی دارند: ۱-مشارکت‌جو: فرد یا گروهی که تمایل به فعالیت داوطلبانه دارد. ۲-مشارکت‌پذیر: حاکمیتی که از مشارکت‌جویان با روی باز استقبال می‌کند. ۳-کانال مشارکت: سازوکار و شیوه‌هایی که برای جذب این مشارکت تعریف می‌شود و طرف۱و۲ قبول دارند/۲

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/16 ساعت 10:58

    یادداشتی در خصوص سیل و مشارکت مدنی (Civic Participation) یادداشت: حسابم مسدود شد! http://vrgl.ir/PyPUU برخی از جنبه‌ها: مشارکت‌جویی داوطلبانه یعنی فرد یا گروهی پول یا زمان یا انرژی یا مهارت خود را در اختیار بخش دیگر (مانند سیل‌زدگان) قرار می‌دهد؛ مثلا یک پزشک مهارت پزشکی/۱

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/15 ساعت 10:45

    حالا که بحران کمتر شده است، از اکوسیستم نوآوری درخواست می‌کنم ایده‌هایشان را در بازسازی و کمک به جوامع محلی پس از بحران به‌اشتراک بگذارند. حاصل فراخوان نخست در خصوص مدیریت_بحران حداقل جمع‌آوری ایده‌های بسیار و پیاده‌سازی برخی از آنها بود. اینگونه به قدر سهم خودمان خواهیم ساخت!

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/14 ساعت 19:14

    در پیمایشی ۱۲۰۳ آمریکایی در خصوص اینکه چه کسی مسوول برخورد با #اخبار_جعلی است چنین پاسخ داده‌اند: ۴۶٪ شرکتها ۳۸٪ کاربران ۱۶٪ دولت اگر این پیمایش در ایران بود، چه پاسخی می‌یافت؟ حدس من این است که سهم دولت بیش از همه توسط شهروندان اعلام می‌شد./۱

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/13 ساعت 22:33

    بدیهی است که کارورزی در شرکت‌های بین‌المللی خارج از خاک اشاره دارد به شرکت‌های بین‌المللی همان کشور یعنی مثلا برای ایران می‌شود شرکت‌های ایرانی بین‌المللی دارای نمایندگی خارج از ایران در ادبیات اقتصادی شرکت‌های چندملیتی MNC با شرکت بین‌المللی INC همین تفاوت را نشان می‌دهد.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/13 ساعت 19:06

    استفاده از تصاویر پهپادی و ماهواره‌ای، #مدیریت_بحران را فناورانه و اثربخش‌تر و زندگی شهروندان را ایمن‌تر می‌کند. خارج از حاشیه رودخانه، شهر در حال بازگشت به وضعیت طبیعی است. تصویر: خانه‌های سیل‌زده حاشیه شرق رودخانه کشکان در شهر #معمولان استان لرستان

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/12 ساعت 15:05

    دیشب دیروقت خوابیدم، خواب دیدم زلزله اومده وسط سیل، توی خواب می‌گفتند به خاطر فرونشست ناشی از سیل هست! از خواب پریدم و دیگه خوابم نبرد. از صبح استرس دارم برای باز کردن هر خبر

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/12 ساعت 12:08

    تصاویر پهپادی گلستان/ #گمیشان ۱۲ فروردین ۹۸ حجت رضیی- مهدی خدادادی سلوط یگان واکنش سریع کارگروه #پهپاد استانهای گلستان و مازندران با تشکر از کارگروه‌های پهپادی تمامی استان‌های کشور

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/11 ساعت 19:31

    بحران‌ها می‌توانند تلنگری به وضعیت فعلی ما باشند. هفته‌ی گذشته با بحران #سیل درخواست مشارکت برای ارایه و پیاده‌سازی ابزارهای مختلف داشتم. گزارشی از آن تهیه شده است. لطفا برای تصحیح و تکمیل آن ما را کمک کنید. دانلود:http://goo.gl/VbRe۳U تشکر از مستندسازی سریع @RVahidianS

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/11 ساعت 14:19

    به قدر سهم ما/۲ با همکاری مشترک شهرداری تهران، وزارت ارتباطات و اپراتورها، موقعیت جغرافیایی تمامی روددره‌ها، مسیل‌ها و مناطق حساس تهران به اپراتورها داده شد، و اپراتورها بر اساس شدت حساسیت هر موقعیت، پیام و هشدار خاص برای کاربران مستقر در آن منطقه خواهند فرستاد (#هشدار_مکان‌محور)

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/11 ساعت 14:19

    به قدر سهم ما/۱ این روزها خطر سیل و آب‌گرفتگی از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است! گویا مشکل ما این شده است: بحران را جدی نمی‌گیریم؛ نه بخشی از مردم و نه بخشی از آنان که باید بحران را مدیریت کنند! امیدواریم امروز با آمادگی «#هشدار_مکان‌محور» سطح هشدار مخاطبین را افزایش دهیم.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/09 ساعت 12:26

    چند آمار توییتر فارسی/۲: توییتر سیاسی‌ترین شبکه اجتماعی است. هرچند روزمره‌نویسی نیز همچنان میان ایرانیان پرمخاطب است. هرچند فضای توییتر هنری نیست، اما امید جلیلی، ترانه علیدوستی و سیامک انصاری پرمخاطب‌ترین هنرمندان توییتری ایرانی هستند.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/08 ساعت 21:48

    پادکست @DigimageIr را گوش دادم، قسمت: مردی که سر خم نکرد! 《مرگ یک انسان تراژدی است، اما مرگ گروهی از انسان‌ها اغلب آمار است!》 و البته خود این جمله تا چه حد تراژدی است! جاده‌ها با پادکست‌های خوب خیلی کوتاهند! این پادکست فوق‌العاده را از دست ندهید.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/08 ساعت 11:55

    رسیدن به یک #جامعه_خلاق Creative Society برپایه ۳ اصل است: ۱-فناوری Technology ۲-تساهل یا روامداری Tolerance ۳-استعدادهای برتر Talent ارتقاء تساهل به طور جدی نویدبخش ارتقاء خلاقیت و #نوآوری در جامعه خواهد بود.

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/07 ساعت 20:47

    در روزهای آینده تکه‌هایی از آنچه آموختم را بازخواهم گفت، از سیل تا فرهنگ قشقایی

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/04 ساعت 19:08

    دوستان همراه در اپراتورها/۳: @MohRezaM @a_mehrmanesh @Shahin_Arpanahi @Baghersamadi

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/04 ساعت 19:08

    با دوستان #همراه_اول و #ایرانسل صحبت کردیم برای تولید مجموعه‌ای از اپ‌ها و سرویس‌های بحران (مانند سیل و زلزله) در قالب #مسوولیت_اجتماعی. لطفا در همین روزها که همگی دردمند و دل‌آزرده‌ایم، به این فکر کنیم که‌ای کاش چه ابزارهایی داشتیم. ایده‌هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم/۱

  • امیر ناظمی   amirnazemy@

    1398/01/02 ساعت 20:52

    اپ‌های ایرانی می‌توانند تقاضاهایی محلی و بومی را پاسخ دهند که الزاما در جهان متقاضی ندارد؛ خدماتی که مشابه خارجی امکان آن را ندارد. این ویژگی‌ها می‌تواند اپ‌های ایرانی را از رقیبان خارجی متمایز کرده و حتی پیش اندازد. برای #نشان خوشحالم که از رقیب خارجی در حال سبقت گرفتن است.