• ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/04/04 ساعت 17:49

    شنگول و منگول خلاقانه ۲۰۱۹: خونه تنهاست. زنگ می‌زنم؛ چهارپایه گذاشته زیر پاش و از چشمی در نگاه‌م می‌کنه و قبل از این که چیزی بگم می‌پرسه: - اگه راست می‌گی بگو اولین بازی که با هم توی خونه کردیم بین چه تیم‌هایی بود؟ - بارسا و یوونتوس - چند چند شد؟ - باز کن دیگه!

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/03/27 ساعت 07:53

    موتورسوار محترم هم زمان یه جعبه خیلی بزرگ ترک موتورش، گوشی تلفن بین گوش و شونه با سرعت پیچید در یک خیابان ورود ممنوع! دیگه چی‌کار می‌تونست بکنه و نکرد؟

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/03/08 ساعت 01:36

    وقتی آرامش سرکلاس و قدم زدن‌های آروم‌ش بعد از کلاس از تالارها تا دانشکده ریاضی رو به یاد می‌آرم باور این ماجرا برام سخت‌تر می‌شه! واقعا چی شده؟ #نجفی

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    با رویکرد اعتقاد به اصالت محتوا در سال گذشته موضوع اختیار وکالتنامه‌های اعطای سهام در ازای تسهیم درآمد بیشتر منتفی گردید و سیاست هایی در جهت هماهنگی با اپراتورهای رقیب به نفع تولیدکننده محتوا تعریف شد.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    به کسب و کار دیجیتال باید به چشم یک زیست بوم نگریست. بازار خدمات دیجیتال بازیگران و ذی‌نفعان زیادی دارد. مسئولین و سیاست‌گذاران باید باور داشته باشند که با توسعه این بازار سایر بخشهای وابسته و کسب و کارهای مجاور مثل تبلیغات دیجیتال نیز رشد خواهند یافت.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    بخشی از درآمدهای VAS در گذشته مولد بوده و در سایر بخش‌های کارآفرینی کشور اثرات بزرگی برجا گذاشته است. مثال آن تعداد قابل توجهی از استارت-اپ‌های موفق کشور هستند که این درآمدها در شروع کار به کمک آنها آمده است.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    مدل پرداخت subscription همیشه به نفع CP نبوده. مواردی هست که فرد در ابتدای روز عضو یک سرویس محتوایی شده و پس از بهره مندی از محتو در انتهای روز لغو عضویت کرده و محتوا را عملا با یک دهم یا یک صدم قیمت واقعی آن استفاده کرده.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    سنجه‌ها احساسات و عواطف ندارند؛ حب و بغض ندارند؛ جهت گیری‌های شخصی و سلیقه‌ای ندارند؛ سوگیری‌های سیاسی ندارند؛ و مصادره به مطلوب نمی‌شوند؛ سنجه‌ها، می‌سنجند! اعداد و ارقام هستند، عقلانی هستند و ابزار تصمیم گیری برای مدیران دلسوز. سنجه‌ها، سنجه اند …

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    برای قضاوت کردن در مورد هر صنعتی لازم است یک مجموعه شاخص کلیدی عملکرد استاندارد و قابل اندازه گیری را ملاک قرار دهیم. شاخص‌ها وضعیت کلان یک صنعت را نشان می‌دهند؛ دارای روند هستند؛ قابل اندازه گیری اند؛ حد استاندارد دارند و قابل مقایسه با معیارهای جهانی اند

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    بخش دوم مقاله پرداخت اپراتوری؛ نیاز ضروری توسعه کسب و کارهای دیجیتال در روزنامه فناوران امروز http://fanavarandaily.ir/index.aspx?pid=۹۹&articleid=۲۵۶۳۴۳ … #رشتو #پرداخت_اپراتوری

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    بیش از ۴۰۰ شرکت و ده هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت خدمات ارزش افزوده مشغول به کار هستند. در این دو سال اخیر به نتایج خوبی دست پیدا کردیم. اما با توجه به تصمیمات اخذ شده برای این صنعت هم اکنون بر سر یک دو راهی بزرگ هستیم؛

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    در ایران هر کاربر VAS بطور متوسط ۲۸٪ از هزینه مخابراتی او این خدمات است و ۷۲٪ باقیمانده خدمات پایه. طبق گزارش اخیر Wireless Federation این رقم در اپراتورهای مختلف بین ۱۶ تا ۳۷ درصد متغیر است و نسبت ما با رنج موجود در دنیا هم‌خوانی دارد.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    بر اثر مجموعه اقدامات کنترلی و ساماندهی اخیر، میزان رضایت مشترکان به طور قابل توجهی افزایش یافته. طبق نظرسنجی که در هر فصل به صورت مستقل در همراه اول در بخش‌های مختلف انجام می‌پذیرد شاخص رضایت مشترکین در پاییز سال ۹۷ بیش از ۱۰٪ نسبت به زمان مشابه در سال ۹۶ بهبود یافته

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    طبق گزارش The Mobile Economy ۲۰۱۹ اپراتورهای موبایل دنیا با همکاری شرکای خود دست‌کم در سه بخش ارائه‌ی اطلاعات، سرگرمی و مالی و تجارت الکترونیک خدمات ویژه VAS داشته اند. مصرف دیتا در مشترکین موبایل تا سال ۲۰۲۴ پنج برابر می‌شود و یقیناً بستر آن انواع خدمات محتوایی دیجیتال است.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    تصویر غالبی که از خدمات ارزش افزوده در رسانه‌ها ارائه شده، باعث شده تا خیلی‌ها تصور کنند که اپراتورها با همکاری جماعتی خاص، راهی برای جبران هزینه‌های سنگین خود پیدا کرده‌اند.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/29 ساعت 00:48

    به @RezaBasl هم باید بابت پذیرش مسوولیت دشوار تبریک بگیم.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/27 ساعت 00:49

    تو همیشه قهرمانی …. …. …. #پرسپولیس_قهرمان #پرسپولیس

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/22 ساعت 23:42

    روزگار غریبی ست ….

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/12 ساعت 20:59

    من هم حدود دو سال

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/10 ساعت 00:21

    وزیر مواخذه می‌شود که فضای مجازی باعث جرم شده؛ پست مواخذه می‌شود که باعث فروش کالاهای ماهواره‌ای شده؛ اپراتورها مواخذه می‌شوند که #پرداخت_اپراتوری باعث لاتاری شده؛ پی‌اس‌پی‌ها مواخذه می‌شوند که IPGها باعث ترویج قمار شده‌اند؛ آقاجان ابزار، ابزار است نه دلیل لطفا آدرس غلط ندهید!

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/08 ساعت 18:40

    امروز یک خانم و آقا در پی یک تصادف و مشاجره داغ هر دو برگشتن سمت ماشین‌هاشون و با موبایل‌هاشون اومدن و شروع کردن به فیلم گرفتن از هم. قدیما با قفل فرمون بر می‌گشتن! #پس‌رفت_فرهنگی

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/31 ساعت 07:45

    به نشانه حمایت از زحمات دوستانم، از امروز تصمیم گرفتم اولویت استفاده‌ام از تاکسی #تپسی باشه. چون معتقدم دردی که تو را نکشد قوی‌ترت می‌کند. به قول @amirnazemy آینده ساختنی است نه خراب کردنی.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/26 ساعت 21:43

    دیشب فهمیدم حسین تراب‌نژاد، دوست شیطون ما و نویسنده سریال #شرایط_خاص که به تازگی داره از شبکه ۳ پخش می‌شه، محض شوخی با من فامیلی خانواده کامبیز دیرباز رو گذاشته مهرمنش. واقعا که!

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/17 ساعت 22:45

    برای شفاف‌سازی بیشتر و رفع شبهه از خدمات ارزش افزوده دستورالعمل عدم استفاده از قرعه‌کشی برای جوایز این سرویس‌ها امروز به شرکت‌ها ابلاغ شد. امیدوارم در سال جدید روند بهبود کیفیت محتوا و خدمات دیجیتال را با سرعت بیشتری شاهد باشیم.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/11 ساعت 08:59

    دوستی که پیغام دادن و گفتن دوست داشتند که فرصتی بود و به صورت کاملا شناس(!) با من صحبتی داشته باشن لطفا شمارتون رو ارسال کنید تا باهاتون تماس بگیرم.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/04/06 ساعت 21:32

    لذتی که در فوتبال در چمن هست در فوتبال سالنی نیست. والسلام

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/03/29 ساعت 23:50

    الحمد لله الذی اغلق عنا باب الحاجة الا الیه سپاس مخصوص خداییست که در احتیاج و نیاز ما را از غیر خود بست دعای اول #صحیفه_سجادیه

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/03/08 ساعت 09:19

    یک حرف خیلی حساب که موارد مشابه‌ش رو زیاد دیدیم

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/03/01 ساعت 12:23

    با وجود تسویه کامل از سمت ⁧#همراه_اول⁩، حدود ٢.٤ میلیارد تومان بابت تضمین تحویل جوایز اعلامى سرویس هوادارى ⁧#والیبال⁩ نزد تجمیع‌کننده خدمات است. اما تجمیع‌کننده بیش از ٣٦ میلیارد به اسپانسر فدراسیون پرداخت کرده، چطور ١٤.٥ میلیارد به فدراسیون رسیده؟! ⁧#آدرس_کاملا_غلط

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    این رویکرد حق تولیدکننده محتوا برای استفاده از تمامی کانال‌های فروش را به رسمیت می‌شناسد و DCB را تنها یک روش از چند روش ارائه خدمت می‌داند.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    وجود اعداد درشت در VAS موجب شکل‌گیری نگاه منفی نسبت به تولید کنندگان محتوا شده. درحالی که هزینه‌های تولید محتوا و بازاریابی بخش زیادی از این درآمد را به خود اختصاص می‌دهد و پنهان از نظر عمومی است. یعنی درآمد هنگفت دیده شده اما هزینه‌های هنگفت آن مورد غفلت واقع شده است.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    مدل تجاری فروش محتوا مبتنی بر عضویت که موتور محرک صنعت محتوا در جهان است، در ایران با توجه به عدم وجود کارت اعتباری و امکان خدمات پرداخت به شکل عضویت عملاً بدون DCB امکان پذیر نبوده. با توسعه Direct Debit، بانک‌ها هم به کمک اپراتورها در ارائه خدمات دیجیتال خواهند آمد.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    پرداخت اپراتوری یک نیاز است نه تهدید؛ پرداخت اپراتوری در دنیا به عنوان یک روش پرداخت ساده، امن و راحت برای خدمات دیجیتال شناخته می‌شود که می‌تواند نرخ پرداخت موفق کاربران را تا دو برابر افزایش دهد. #پرداخت_اپراتوری

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    همراه اول آمادگی خود را برای انتشار دوره‌ای شاخص‌های مربوط به رضایت مشترکین در خدمات دیجیتال اعلام می‌کند. ما حاضریم داده‌ها را به طور عمومی منتشر کنیم تا دغدغه‌مندان رضایت و حقوق مشترکین جهت حرکت ما را بهتر پایش کنند و پیشنهادهایشان را دقیق‌تر به ما منتقل کنند. #شفافیت

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/31 ساعت 23:42

    طبیعی است که قضاوت عمومی نسبت به کیفیت VAS، متاثر از همه اتفاقات و اشکالات ۱۰ سال اخیر آن باشد و بهبودهای دو سال اخیر اثرش را با تاخیر بر افکار عمومی نشان دهد. اما قضاوت و تصمیمات نهادهای اثرگذار باید با در نظر گرفتن شاخصهای کلیدی عملکرد باشد نه بر اساس برداشت‌های عمومی

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    با وجود پتانسیل بزرگی برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی و با فرصت کم‌نظیری که برای صادرات پیش‌آمده، اگر نتوانیم آن را محقق کنیم باید از این فرصت سوزی شرمنده آیندگانمان باشیم.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    با وجود رشد ویژه در کیفیت خدمات، آنچه در رسانه‌ها و نیز از سوی برخی مسئولان و کارشناسان ارائه می‌شود، تصویری متفاوت و نادرست است. ذهنیتی که این رسانه‌ها و اشخاص برای مردم ساخته اند، همان ذهنیت ۵ سال گذشته است.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    در ۳ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۸ به ۶/۶ تیکت به ازای هر ۱۰۰هزار کاربر رسیده (معادل ۰.۶٪) و در یک سال اخیر توانسته به کمتر از نرخ اپراتورهای مطرح این کشور Virgin Mobile (۱.۱٪)BT Mobile(۰.۸٪) رسیده و با نرخ Vodafone(۰.۶٪) رقابت کند

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    بر اساس گزارش‌های موجود در مرکز تماس همراه اول، شاخص نرخ ثبت شکایت کاربران به ازای هر ۱۰۰هزار کاربر خدمات ارزش افزوده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش چشمگیر ۵۸٪ داشته با اقدامات انجام شده نرخ «شکایت به کاربر» خدمات ارزش افزوده همراه اول بهبود قابل توجهی داشته.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    استفاده از مکانیزم پرداخت اپراتوری (DCB) برای ارائه خدمات دیجیتال و سایر سرویس‌ها با روش اشتراک یا پرداخت یک‌باره در بسیاری از کشورهای جهان معمول است و صرفا در مسائلی مانند تسهیم، فرایند پرداخت، مسیر فنی، ساختار تعامل و نوع خدمات تفاوت‌هایی وجود دارد.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/30 ساعت 15:10

    پرداخت اپراتوری؛ نیاز ضروری توسعه کسب و کارهای دیجیتال بخش اول این مقاله را در روزنامه فناوران امروز بخوانید. #رشتو #پرداخت_اپراتوری http://fanavarandaily.ir/index.aspx?pid=۹۹&articleid=۲۵۶۳۱۶ …

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/29 ساعت 00:42

    به @fatahi_ir بابت مسوولیت جدیدش تبریک می‌گم. امید بسیار دارم که منشا خیر و برکت باشد.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/25 ساعت 04:39

    یاد داستان انشای انگلیسی اون طلبه حرفه‌ای در مورد آیت‌الله بروجردی افتادم که علامه جعفری تعریف می‌کرد. با این شروع می‌شد: The Broujerdi is not umbrella. The Broujerdi is not table. The Broujerdi is not … .

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/16 ساعت 22:45


  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/10 ساعت 22:29

    می‌گم رسیدی دم در مدرسه برام دست تکون بده. از ماشین پیاده می‌شه و می‌گه از همین جا برات دست می‌تکونم. #فارسی_سخت

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/02/09 ساعت 08:05

    من اولین حقوقم رو تابستان ۷۷ از یک موسسه آموزشی گرفتم برای آموزش ویندوز ۹۷ به یه سری دانش‌آموز. یک هفته درگیر بودم و آخرش یه چک بیست هزار تومنی تو پاکت تحویلم شد.

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/31 ساعت 07:46

    به نشانه حمایت از زحمات دوستانم، از امروز تصمیم گرفتم اولویت استفاده‌ام از تاکسی #تپسی باشه. چون معتقدم دردی که تو را نکشد قوی‌ترت می‌کند. به قول @amirnazemy آینده ساختنی است نه خراب کردنی. @MMonshipour

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/30 ساعت 11:26

    بار کج به منزل نمی‌رسد یعنی: آخرت از آن کسانى است که در این جهان نه خواهان #برترى‌جویى هستند و نه #فساد. والعاقبة للمتقین. (قصص۸۳) #آینده_روشن

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/23 ساعت 17:54

    غصه بزرگ این روزهام اینه که بعضی از دوستان #مومن رو می‌بینم که اشتراکات فراوان رو رها کردند و با دامن زدن به اختلافات جزئی زندگی رو به کام مردم تلخ می‌کنند. شما رو به خدا بس کنید! 《و ان طائفتان من المومنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما》 #صلح_برای_مردم

  • ابوذر مهرمنش   a_mehrmanesh@

    1398/01/15 ساعت 01:57

    این #حکمت تازه با این فرض است که عیب مشاهده بشه. در حالی که قبلش کلی توصیه هم شدیم به عیب‌جویی نکردن!