• محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/27 ساعت 10:37

    واقعا نمی‌فهمم ما چرا فکر می‌کنیم ال‌جی، سامسونگ یا هر کس دیگه‌ای باید به پای ما بسازه و بسوزه؟ وفاداری هر شرکتی در درجه اول به سرمایه‌گذار و سهامدارهاشه، اگر بازاری براش دردسرسازه انتخاب طبیعی هر شرکت معقولی ترک کردن اونه! ایران هم در حال حاضر یک بازار پر ریسکه

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/21 ساعت 13:29

    فایده بردن این همه روزنامه‌نگار به سکوی پرتاب #سیمرغ چیست اگر قرار است همه فقط تماشاچی باشند؟ هنوز هیچ گزارش یا روایت مستقلی از پرتاب #ظفر نداریم! تمام روایت همان یک خطی است که روابط‌عمومی سازمان فضایی منتشر کرده و همه بازنشر می‌کنند،نه جزئیاتی،نه گزارشی،نه پرسش و پاسخی، هیچی!

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/20 ساعت 20:29

    ظفر به مدار نرسید! امیدوارم همانطور که قول داده بودند محدودیتی برای گزارش خبرنگاران حاضر در پرتاب پیش نیاید … تا اینجای کار که فعلا خبری از توییت یا استوری خبرنگاران حاضر در سایت پرتاب نبوده (احتمالا به خاطر نبود دسترسی به نت و یا محدودیت ارتباط در سایت)

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/15 ساعت 21:21

    ظاهرا بعضی‌ها جدی‌جدی باورشون شده که نسخه وطنی ایلان ماسک‌اند. #وزیرارتباطات

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/14 ساعت 22:00

    تجربه تلخ آزار جنسی خبرنگاران زن در ایران واقعا بالاست شاید حتی بالاتر از ۹۰ درصد. آزاری که در شکل و فرم‌های مختلف ظهور می‌کند اما در بیشتر این مواقع خبرنگار یا روزنامه‌نگار زن قربانی به خاطر نگرانی از موقعیت حرفه‌ای، آبرو یا دوری از حاشیه از افشا و پیگیری آن‌ها خود داری می‌‌کند

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/14 ساعت 00:19

    تفنگداران بستری شده، میکروب رو به سرعت به پزشکان و پرستارانی که با آن‌ها در تماس بودند منتقل کردند و به این ترتیب تا مرکز جهانی آنفولانزا بخواهد واکنش نشان دهد میکروب به اروپا رسیده بود. چهار ماه بعد دنیا در تب ۴۰ درجه‌ای می‌سوخت …../۴

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/14 ساعت 00:15

    مارکز شروع این همه گیری رو در اون سا‌ل‌ها اینطور توصیف میکنه که ویروس رو در همون ابتدای کار از روی نمونه‌هایی که از هنگ‌کنگ اومده بود در سنگاپور شناسایی کردند. کمتر از یک ساعت بعد از شناسایی لوله‌های آزمایش با اولین پرواز به سمت لندن و مرکز جهانی آنفولانزا فرستاده شدند/۲

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/10 ساعت 14:02

    حس و حال خراب یعنی زنگ بزنی به یه رفیق قدیمی که همیشه پنجشنبه‌ها باهاش قرار گپ زدن داشتی بعد با شوخی بهش سلام کنی اما بشنوی که با بغض میگه شرمنده امروز نمی‌تونم در خدمتت باشم، خواهرم فوت کرد …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/07 ساعت 16:43

    هواپیمایی که امروز در افغانستان حادثه داد و در ابتدا با ۷۳۷ آریانا اشتباه گرفته شد در حقیقت یک Bombardier E-۱۱ نیروی هوایی آمریکا بود. E-۱۱ نمونه نظامی بیزینس جت BD-۷۰۰ یا همون Global Express شرکت بامباردیر است که به عنوان یک سامانه ارتباطی هوابرد اصلاح شده …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/07 ساعت 14:13

    یک بویینگ ۷۳۷ سری ۴۰۰ خطوط هوایی آریانا افغان در منطقه کوهستانی ده‌یک شرق ولایت غزنی سقوط کرده و از سر نوشت بیش از ۸۰ سرنشینش هم خبری نیست …. چه ژانویه‌ای شد امسال انگاری قصد تموم شدن هم نداره …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/04 ساعت 13:51

    میدونین بزرگترین عمل شرورانه‌ای که یه آدم میتونه مرتکب بشه چیه؟ اینه که دیگران رو وادار به شرارت کنه (چه خواسته و چه ناخواسته)

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/02 ساعت 14:14

    وقاحت در بعضی‌ موجودات حد و اندازه نداره، کلا دوستان خط معیار جدیدی برای وقاحت خلق کردند … من هیچ کاری به روحانی/ دولت و غیره ندارم اما شوخی تلخ روزگار اینه که امثال ثابتی و این گروه قهرمانان پوشالیش تبدیل شوند به منجیان و شاکیان آزادی. خدایا وقت کردی ما رو بخور

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 15:28

    رویای من اینست که سرانجام روزی دره‌ها بالا خواهند آمد و تپه‌ها و کوه‌ها پایین خواهند رفت، ناهمواری‌ها هموار خواهند شد و ناراستی‌ها راست؛ من هنوز هم رویایی دارم!! ….سخنرانی رویای من لوترکینگ … رویایی که نیاز این روزهای ماست ….

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 01:37

    نکته بعدی اشاره گزارش به وضعیت نامناسب جعبه سیاه در نتیجه برخورد و تلاش برای تهیه تجهیزات لازم برای بازخوانی حافظه آن‌ها یا ارسال به فرانسه است. البته گزارشی که پیش از این منتشر شد در مورد احتمال ارسال آن‌ها به اکراین هم سخن گفته بود هرچند هنوز خبری از تصمیم نهایی نیست-۸

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 00:54

    پر کردن جای خالی این سوالات و تایید فرضیه‌های مطرح شده از سوی گروه‌های مختلف در رابطه با دلایل و چگونگی گردش هواپیما نیازمند انتشار تحقیقات میدانی بیشتر مثل گزارش پدافند (زمان دقیق درگیری و شلیک موشک‌ها و ..) و همچنین اطلاعات جعبه سیاه بخصوص FDR است. -۶

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 00:44

    با این حال هواپیما از ۶:۱۸ به بعد دیگه به هیچ تماسی پاسخ نمی‌ده و از ارتفاع ۸۱۰۰ پایی از روی رادار هم محو میشه-۴ (دقت کنید که این پایان مدت حضور هواپیما روی رادار است و لزوما زمان برخورد اولین و دومین موشک را روشن نمی‌کند) -۴

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 00:27

    اول اینکه طبق این گزارش علت تاخیر یک ساعته هواپیما اضافه بار مسافرین به هنگام بارگیری بوده که موجب می‌شه بخشی از بار مسافرین (به مقصد کانادا در ۲ تن) جداسازی شده و بارگیری نشود ….-۲

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/30 ساعت 22:29

    دغل‌باز‌تر از تاریخ نداریم. تجربه نشون داده که تاریخ همیشه مردم رو با زودباوریشون گول می‌زنه و در نهایت جور دیگه‌ای رخ می‌ده! میگین نه؟ این گوی و این میدان. این روزها رو خوب تماشا کنید …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 01:02

    این‌ همه در مورد سلاح‌های جدید ننوشتم که بگویم چقدر این سلاح‌ها خوبند، چقدر پیشرفته‌اند یا حتی چقدر ترسناک‌اند. بیشتر می‌خواستم بنویسم همه سلاح‌ها بی‌روح‌اند، بی‌گناه‌اند، حتی بی‌معنی‌اند. کسی که به آ‌ن‌ها علت وجودی می‌دهد ماییم. بدبختانه ما بدترین و ترسناک‌ترین سلاح دنیاییم …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 00:34

    ناوهای هواپیمابر کلاس فورد با قیمت هرکدام تقریبا ۱۳ میلیارد دلار، صدهزارتن وزن و ظرفیت بیش از ۷۵ هواپیما، جایگزین ناوهای نیمیتز می‌شوند … ناوهایی که هم خودکارترند، هم هزینه عملیاتی کمتری دارند و هم سطح مقطع راداری کوچکتری دارند هرچند که کوچکتر نیستند …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 00:13

    ال‌سی‌اس در دو کلاس ایندیپندنس و فریدم توسط جنرال‌داینامیکس و لاکهید‌مارتین به عنوان رقیب ساخته شدند اما نیروی دریایی‌ آمریکا هر دو را سفارش داد. هدف این ناوها رزم‌ساحلی و مقابله با قایق‌های تندرو و عملیات ویژه‌است …. ماژولار بودن آن‌ها نیز همینجا به کار می‌آید …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 00:00

    این هم تصویر دیگری از آینده‌است. تصویری که حتی بیش از قبلی باید آن عادت کنیم. ناو پشتی یکی از دو کلاس جدید LCS آمریکاست. ناوهایی که جای ناوچه‌- بخوانید فرگت-های کلاس پری را گرفتند. ناوهایی که اتفاقا ایران و شیوه رزم بر قایق‌های تندروی آن یکی از دلایل توسعه‌اش به شمار می‌رود.

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/27 ساعت 23:49

    این تصویری از آینده‌است یا حداقل آینده‌ای در قاب بسته!!! ناوشکن‌های رادار گریز کلاس زام‌والت با وزن ۱۵ هزار تن (یعنی سنگین‌تر از رزم‌ناوهای تایکندروگای آمریکا)، دو توپ‌ ۱۵۵ میلیمتری، ۸۰ سیلوی پرتاب موشک و دو هلیکوپتر …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/25 ساعت 21:27

    یازده سال پیش در همچین روزی، سالی سولنبرگر، یک ایرباس ۳۲۰ سری ۲۰۰ رو در حالی که بعد از بلند شدن (از فرودگاه لاگواردیا نیویورک) هر دو موتورش رو در اثر برخورد با پرنده‌ها از دست داده بود وسط رودخونه هادسون «بدون تلفات» فرود آورد و معجزه در هادسون رو رقم زد …. #hudsonmiracle

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/25 ساعت 13:52

    ما هیچ ما نگاه ….

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/27 ساعت 23:16

    مورد داشتیم طرف اومده پشت صحنه یک برنامه علمی و خیلی جدی پرسیده آقا خودمونیم آخرش زمین واقعا گرده یا تخت؟

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/27 ساعت 10:32

    از روزنامه‌‌ای مثل جام‌جم این روزا خیلی انتظاری نیست ولی کاش حداقل عزیزان قبل از اینکه به اصطلاح از خجالت کسی دربیان یه سری به بازار می‌زدن و میفهمیدن (اگر واقعا نمی‌دونستن) که محصولات اون تولید‌کنندگان به اصطلاح داخلی با چه کیفیتی و از کجا تامین میشه بعد دم از خجالت می‌زدن!

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/20 ساعت 23:57

    در یکی از جلسات هماهنگی مطبوعاتی که در مورد برنامه پوشش رسانه‌ای و حساسیت زدایی از برنامه فضایی صحبت می‌کردند اتفاقا پرسیدم چرا پخش زنده نمیکنید و بی‌خیال این گزارش‌های حسینی‌بای نمیشین؟! گفتند حراست هنوز برای پذیرش اولی آمادگی ندارد و دومی هم پسند مدیران بالا دستی‌است!

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/20 ساعت 12:06

    به اتوبوس خبرنگاران سازمان فضایی برای پرتاب ماهواره ظفر نرسیدم راستش خیلی هم عجله نداشتم، هنوز گزارش اختصاصی‌ام از خود ماهواره دست حراست سازمان گیر است. فقط امیدوارم نتیجه پرتاب #ماهواره_ظفر هرچه که بود گزارش و پوشش خبرنگاران حاضر مثل همیشه به سرنوشت مشابه دچار نشود …#شفافیت

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/15 ساعت 16:12

    پرسید برای کتابخوان کردن بچه‌ها چی‌کار کردین؟ طرف جواب داد: من بچه‌هام رو از شش ماهگی عضو کتابخونه کردم و از همون موقع هم می‌بردمشون کتابخونه که عادت کنن به فرهنگ کتاب و کتاب خونی …. :-|

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/14 ساعت 12:42

    این اقدام آن‌ها باعث شد دیگر هیچ سندی به آن‌ها ارائه ندهیم؟ کدام اقدام؟ انتشار مدارک؟ مثل اینکه دوستان یادشان رفته هواپیما اکراینی است! آن‌ها حق دارند به تمامی مدارک دسترسی داشته باشند! همانطور که مردم هم این حق را دارند … کاش وقاحت حدی می‌شناخت

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/14 ساعت 00:16

    همزمان با این پرواز، چند تفنگدار دریایی آمریکایی که دو روز پیش سنگاپور رو ترک کرده بودند در یک دور همه داشتند عطسه می‌کردند و یک ساعت بعد به استخوان درد بدی دچار شدند. پنج ساعت بعد تبی ۴۰ درجه‌ای یکی از آنان را کشت. بقیه هم در تایوان بستری شدند../۳

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/10 ساعت 18:34

    ۲۵۰ گیگ ته بسته اینترنتم مونده بود و اپراتور محترم هم با وجود افتضاحات این چند وقته حاضر به تمدید زمانی نشد. هیچی دیگه ناچارا ترافیک دو ماه رو سه روزه مصرف کردم. نتیجه ماجرا شد چهار تا بازی، پنج تا سریال، سه‌تا مستند و ده‌تا فیلم!! حالا کی وقت دیدن اینا رو داره خدا عالمه

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/08 ساعت 17:07

    رسانه‌های ایرانی کلا عادت کردن به منبع هوایی زدن. حتما هم فکر میکنن که با اسم نبردن از منبع اطلاعات اعتبارشون بیشتر میشه! آقاجان اشاره شناسنامه‌دار به منبع اساس کار مطبوعاتیه! یعنی چی که میزنین فلانی در مصاحبه‌ای گفت فلان!! در مصاحبه با کجا گفت؟ این «ای» بدبخت اسم نداره؟

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/07 ساعت 16:20

    آریانا خبر این حادثه رو تکذیب کرده و اطلاعات فلایت ۲۴ هم تا اینجای کار حرفش رو تایید می‌کنه به علاوه تصاویر منتشر شده از هواپیمای حادثه دیده نشون می‌ده که هواپیمای مورد نظر احتمالا یک Bombardier Global Express بوده که در این حالت یا به نیروی هوایی آمریکا و یا بریتانیا تعلق داشته

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/05 ساعت 02:23

    ترامپ رسما از لوگوی نیروی فضایی آمریکا شاخه ششم و جدید ارتش این کشور رونمایی کرد. این لوگو فقط یک نکته بانمک داره! اونم اینه که رسما کپی لوگوی استارفلیت در مجموعه استارترکه (البته المان‌های زیادی رو هم از لوگوی ناسا گرفته) #StarTrek

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/03 ساعت 00:59

    کافه‌کتاب کوچکی داشتم در سواحل پرو ….

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 23:13

    قبول! مالیات خروج همان عوارض است! حالا برگردیم به سوال اصلی؟ اساسا خود این مالیات/عوارض به چه حق یا دلیلی از مسافر مطالبه می‌شود؟ فرودگاه و شرکت‌های سرویس‌ دهنده آن که مالیات جدا پرداخت می‌کنند، بلیط هم که مالیات خودش را دارد، مسافر این وسط دقیقا پول زور چه چیزی را پرداخت می‌کند؟

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 10:56

    پیام داده گزینه چهار صحیح است! حالا سوال چی بود؟ هیچی!! قرار بود اگر سوالی دارند بفرستن!

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 01:33

    یکی از فرضیه‌های تیم اکراینی تقریبا این است که ترکش‌های اولین موشک خدمه را در جا کشته و به یکی از دوموتور هم احتمالا آسیب زده، در صورت تایید این فرضیه گردش هواپیما از این مرحله به بعد تحت کنترل نبوده و حتی عبور و برخورد آن در آن سوی منطقه مسکونی نیز کاملا تصادفی رخ داده …-۷

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 00:48

    بر این اساس اطلاعات رادار اصلی/PSR فرودگاه نشون می‌ده که هواپیما به سمت راست و احتمالا فرودگاه منحرف شده و پس از سه دقیقه (از ۶:۱۵ تا ۶:۱۸) از رادار به کلی محو شده.بسته به زمان دقیق شلیک و اصابت اولین و دومین موشک با فاصله‌ حدودا ۴۰ ثانیه اتفاقات این بازه زمانی همچنان مجهول است-۵

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 00:35

    دوم مربوط به مکالمات کنترل ترافیک هوایی با هواپیماست. هواپیما پس از بلند شدن با کنترلر مهراباد تماس داشته و مجوز پرواز تا ارتفاع ۲۶ هزار پایی دریافت کرده به علاوه کنترلر از خلبان می‌خواد که پس از ۶ هزار پایی ضمن گردش به راست در ۷۰ مایلی شمال غرب مهرآباد به مسیرش ادامه بده-۳

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/11/01 ساعت 00:24

    سازمان هواپیمایی کشوری دومین گزارش مقدماتی خودش از حادثه پرواز ۷۵۲ را در سایت خودش منتشر کرده. این گزارش همچنان فاقد اطلاعات جعبه سیاه (CVR/FDR) و همچنین نتیجه اولیه گزارش پدافند هوایی است با این حال همچنان به اطلاعات مهمی اشاره می‌کند -۱ https://www.cao.ir/news/organizatioal/detail?p_p_id=NetFormGetFile_WAR_NetForm&p_p_lifecycle=۲&p_p_resource_id=getFile&_NetFormGetFile_WAR_NetForm_file=MVB۰T۳E۲SmViWlF۰U۲huUGdZNVpHVWwzc۰hoUDRwL۱dtNDF۶SnF۵S۰ttd۳RTN۳RKREt۵VktsNHJ۳Nm۸wV۰kvWE۹uQTR۳YUlwNEZDTApRenlHQXdLb۰JRPT۰=.pdf …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 20:44

    یعنی وضعیت یه جوری شده که این روزا توی BBC بیشتر از صدا و سیما دارم دوست‌، آشنا و همکار قدیمی می‌بینم …. #روزگار_غریب

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 00:47

    این هم یک تصویر دیگر از آینده …ناو هلیکوپتربر/آبی‌خاکی یو‌اس‌اس آمریکا، با جنگنده‌های کوتاه‌خیز اف۳۵بی، تیلت‌روتر‌های وی‌۲۲، هلیکوپترهای وایپر (کبرا مدل زد) و نایت‌هاوک به علاوه ۱۶۰۰ سرباز تفنگداران دریایی.این ناوها جایگزین کلاس تاراوا می‌شوند و کار اصلی آن‌ها هم رزم ساحلی است

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 00:26

    این هم نمای دیگری از آینده. جنگنده اف‌۳۵سی، نمونه ناونشین اف۳۵ که قرار است با ناوهای هواپیمابر جدید کلاس جرالدفورد ستون فقرات نیروی هوادریای آمریکا را شکل دهد. بین سه گونه اصلی اف۳۵ بیشترین برد عملیاتی مربوط همین گونه است …

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/28 ساعت 00:03

    ال‌سی‌اس مخفف ناو رزم ساحلی است. ناوی که بیش از آنکه برای رزم کشتی با کشتی ساخته شده باشد طراحی شده تا سریع بوده و بسته ماموریت بتوان تسلیحات و تجهیزات آن را تغییر داد. برای همین هم خود کشتی بجز یک توپ ۵۷ میلیمتری، پدافند سی‌رم و موشک هل‌فایر تسلیحات ثابت دیگری ندارد ….

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/27 ساعت 23:54

    زمانی قرار بود این ناوها جایگزین رزم‌ناوهای تایکندروگا و ناوشکن‌های آرلی‌برک آمریکا شوند اما هزینه‌بالا برنامه را تغییر داد تا فقط سه تا ساخته شود. هر یک از این ناوها بیش از ۴ میلیارد دلار قیمت دارند. برای مقایسه کل بودجه دفاعی رسمی ایران کمتر از ۲۰ میلیارد دلار اعلام شده

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/27 ساعت 12:54

    موندم به حال خودمون بخندم یا گریه‌کنم ….

  • محمد حسین جهان پناه   MhJahanpanah@

    1398/10/25 ساعت 19:41

    شهری در آسمان/ ترافیک هوایی وسط یک هفته معمولی دنیا! فکر کن همین حالا که دارین این متن رو می‌خونین حدودا ۱۶ هزار پرواز در حال رفتن از این سو به اون سوی دنیاست …