• #ایران_جمعه دوره‌ی جدید پرونده‌ی یک موضوع: حریم شخصی به قلم حسین باهر، صادق زیباکلام، ابراهیم افشار، یحیی نطنزی، کیت مورفی و نوشته‌های حمیدرضا صدر، جهانگیر کوثری، رضا گوران، علی مصلح، محمدرضا شاهرخی‌نژاد، گل‌بو فیوضی، مهدی ملکی، سهیل سراییان، مریم سالاری، فیونا سیمپسون #کار_تازه

  • فیلمی به فهرست نهایی می‌رود که با معیارهای سینمایی و داستانی آکادمی هم‌خوان باشد. آن‌ها به ظرفیت‌هایی که ما می‌خواهیم ایجاد کنیم کاری ندارند؛ متر سلیقه‌ی خود را دارند و فیلمی برمی‌دارند که به این متر بخورد. #روزنامه_ایران متن کامل در http://khosrownaghibi.com/?p=۱۵۰۱ #در_جستجوی_فریده

  • سیتی و لیورپول توجیه نیستن فصل قبل تموم شده. با همون حال تنه به تنه‌ی فصل قبل دارن ادامه می‌دن فصل تازه رو. اون دیشب چهار یک برد، این یکی پنج هیچ زد. #PremierLeague

  • پاسخ کیوان کثیریان به انتقادات توییتری از برخی انتخاب‌های آکادمی سینماسینما و کنایه‌هایی که دوستان وارد کرده بودند.

  • توییت دیروز افتاده در چرخه‌ی حمله و لشکر برانداز بی‌وقفه در حال فحاشی‌ان. من که درجا دارم بلاک می‌کنم، اما برای خودتون می‌گم. حداقل زبان مادری کشوری رو که ادعای پس‌گرفتن‌شو دارید یاد بگیرید. نصف جملات‌تون از حجم غلط‌نویسیِ فارسی قابل فهم نیست، نصف دیگه از ناتوانی در جمله‌بندی.

  • حجم تسلیم و انفعال افراد مقابل لشکر سایبری ضدنظام با ادبیات وقیح‌شان (ماله‌کش و اسهال‌طلب و …) ترسناک است. نماد دیپلماسی ایران را تحریم کرده‌اند، از سلبریتی تا آدم عادی می‌ترسد از او دفاع کند؛ چون زامبی‌ها می‌ریزند توی صفحه‌اش و کسی حوصله‌ی دردسر ندارد. شرم‌آور است. #WeAreZarif

  • این ویدیو، حرف‌های من است در برنامه‌ی #هفت درباره‌ی #عباس_کیارستمی. همانی که در خلاصه‌ی دو دقیقه‌ای دوستان، بنده کلن در سکوت فقط در حال لبخندزدن‌م. اگر آن ویدیو را منتشر کردید (و احیانن جزو فحاشان بودید) ممنون می‌شوم این را هم منتشر کنید، یا حداقل ببینید. http://bit.ly/۲MgxHx۷

  • به غریبانه جیم داده بودند به‌عنوان فیلمفارسی. این یعنی هیچ سینمای ممتازی حق نداشت اکران‌ش کند. عاشقانه‌ی درجه‌یک احمد امینی را در سینما بلوار دیدم. چندبار. دست آخر هم پوستر کوچک‌ش را که مهجورتر بود، از آپاراتچی سینما گرفتم و رفت روی دیوار اتاق‌م کنار پوستر سلطان و لیلا و …

  • جهان در بریده‌ی شما از یک ماجرا خلاصه نمی‌‌شه. دیشب حدود یک‌ساعت و نیم میز نقد هفت طول کشید، به‌عنوان مدافع جایگاه و بخش مهمی از کارنامه‌ی کیارستمی درباره‌ی فرم و نظرگاه و شکل اجرای کیارستمی صحبت کردم و این حرف‌ها درباره‌ی تجربه‌گرا نبودن، فرم ندانستن و … جواب حرف‌های من بود.

  • کاملن قابل حدس در هر لحظه‌ی رخدادها طرف‌یم که در بند غافل‌گیرکردن و رودست‌زدن و مد روز شدن نیست؛ فقط می‌خواهد قصه‌ی بارها تعریف‌شده از به هم رسیدن زوج نامتجانس‌ش را در بهترین شکل ممکن تعریف کند‌. این یعنی کلی سکانس خوب نوشته‌شده و احساسی با دیالوگ‌های درجه‌یک که همراه‌ت می‌کند/۳

  • زوج بامزه و دوست‌داشتنی‌‌ای ساخته‌اند ست روگن و شارلیز ترون در #LongShot؛ و فراتر از آن با یک کمدی پساترامپ روبه‌روییم که جا به جا با موقعیت ریاست‌جمهوری ایالات متحده شوخی می‌کند، چون معتقد است ماجرا دیگر به شوخی شبیه شده. این‌جا رییس‌جمهور-ستاره‌ی تلویزیونی‌ای داریم که …/ ۱

  • کار این شهر از کمپین #صاحبخانه_خوب و #دیوار_مهربانی گذشته؛ تنها توصیف رفتار آدم‌های شهر با هم #کمپانی_هیولاها ست. هرکه بلندتر جیغ بزند و بیش‌تر بتواند بترساند برنده است. یک لقمه نان حلال؟ شوخی می‌کنید؟

  • پس از Match point و کیف کردن از معنی‌ش و استفاده‌ی بسیار در ادبیات روزمره‌م، دیشب با Championship point آشنا شدم که مفهوم مربوطه رو چند پله ارتقا داد. مخصوصن که فدرر با از دست دادن دو امکان قهرمانی در دو شانسی که داشت، معنی افسوس حاصل از دست رفتن‌ش رو هم ملموس کرد.

  • @Redenci۰n در این عکس یک مادر نشسته است؛ یک‌ماه مانده به تولد سی‌وپنج‌ساله‌گی. در یکی از روزهایی که بارداری رمق گرفته. بی‌اعتنا به جهان، در لایه‌ای دیگر از هستی. رفیق نازنینی برات نوشته «این آخرین تولدی‌ست که وقت… https://www.instagram.com/p/Bzz-R_Lg۳gL/?igshid=۱۲t۹nzwx۰۲ipi …

  • پرونده‌ی ۴صفحه‌ای امروزمان در #روزنامه_ایران برای #شبی_که_ماه_کامل_شد: گفت‌وگو با نرگس آبیار و هوتن شکیبا جدول ارزش‌گذاری و کامنت منتقدان سالشمار کارنامه‌ی آبیار با نقدهای اختصاصی روی سه فیلم قبل و یادداشت‌های حجت‌الله ایوبی، غلامرضا ظریفیان، طیبه سیاوشی، یحیا نطنزی و پرویز جاهد

  • رئیس حوزه‌ی هنری بار دیگر گفته که در سینماهای حوزه گناه‌فروشی نمی‌کنیم. جا دارد ما هم بار دیگر تأکید کنیم که آن سینماها متعلق به حوزه‌ی هنری نیست. مصادره‌ای و جزو اموال مردم است و متعلق به بیت‌المال. حق ندارید برای چیزی که پولی از جیب‌تان برای خریداری‌اش نداده‌اید تصمیم بگیرید.

  • راستی از طرح #اکران_فیلم_خارجی چه خبر؟

  • از خوشی‌های زندگی اینه که صبح که چشم باز کنی ببینی تنها کسری سری هری‌پاترهات (سنگ جادو با جلد اصلی مربوط به چاپ‌های اول، هم‌خوان با باقی سری) بدون این که دنبال‌ش دویده باشی، به کتاب‌خونه اضافه شده. ستایش مسبب‌ش را. @GolbooFiuzi

  • آیا صاحبان آقای پرپنچی به او یاد نداده‌اند ایران (و نه جمهوری اسلامی) قرار نیست بابت اصول‌ش به کسی باج دهد؟ آیا نویسنده‌ی مقاله نمی‌داند خاورمیانه قرار نیست تاوان اشتباه تاریخی آلمان‌ها را بدهد؟ آیا رادیوفردا نمی‌داند کاپیتولاسیون هنوز هم خون هر ایرانی آزاده‌ای را به جوش می‌آورد؟

  • چهارشنبه‌ی این هفته برنامه‌ی #بهترین_سکانس‌_های … در آرت‌تاکس به لیلا حاتمی خواهد رسید. بنویسید لیلا حاتمی برای شما یعنی کدام فیلم و کدام سکانس؟

  • خونه رو گذاشته برای اجاره ۲۰۰ تومن سه تومن. وسط بازدید کاشف به عمل اومد یکی از رفقا هفت سال اون‌جا بوده. زنگ زدم به دوست‌مون، گفت تا دی‌ماه با ۳۰ تومن سه تومن نشسته بوده. چی تو مغزتون می‌گذره که فکر می‌کنید ملک‌تون باید ۱۷۰میلیون گرون‌تر اجاره بره؟ یعنی ماهی پنج میلیون بیش‌تر.

  • دقایقی دیگر در برنامه‌ی #هفت درباره‌ی دو فیلم #به_دنیا_آمدن و #خانه_دیگری صحبت خواهیم کرد. #زنده

  • این یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین تصاویر خبری زندگی‌مه. کی مجوز حضور خبرنگار رو داخل اتاق داده؟ با میزانسن چیده‌شده و آرامش یک عکس یادگاری و …؛دقیقن چه خبره؟ #محمدعلی_نجفی

  • یه هفته توییت نمی‌کنم، یادم می‌ره، می‌یام سراغ امکان توییتر برای دونستن نظر دیگران سر سری ویدیوهای تازه‌ی در دست ساخت، باز یه سری بچه‌فتوره پیدا می‌شن بیان گند بزنن به اعصاب آدم. شهاب حسینی هم دزده؟ کسی در مملکت سالم هست که بشه درباره‌ی کارش حرف زد و شماها قارقار نکنید وسط‌ش؟

  • خدمت دوستان خبرنگار حوزه‌ی سینمای ایران شنبه ساعت ۱۴ در محل کانون فیلم‌نامه‌نویسان در ساختمان شماره‌ی ۲ خانه‌ی سینما (وصال)، نشست مطبوعاتی اعلام نامزدهای هشتمین «شب فیلم‌نامه‌» با حضور رئیس و سخنگو برگزار خواهد شد. در صورت تمایل به حضور، اسم خود و رسانه‌تان را برای من بفرستید.

  • هیچ جمله‌ای در این سال‌ها درخشان‌تر از این نشنیدم، در پاسخ به «خسته‌نباشید»های پایانِ هر پروژه‌ای که در این خاک به سامان می‌رسد: خسته نبودیم. خسته‌مون کردید.

  • چهارشنبه تولد هفتادوپنج‌ساله‌گی #علی_حاتمی ِ بزرگ بود. در #روزنامه_ایران یک پرونده‌ی چهارصفحه‌ای سالروز تولد آماده کردیم شامل میزگرد خسرو دهقان، امید روحانی و یحیی نطنزی، گفت‌وگویی با احمد بخشی دستیار سالیان حاتمی و یادداشت‌هایی از هم‌کاران‌ش.

  • عجب فیلم عجیب، جاه‌طلبانه و بزرگی‌ست #سرکوب رضا گوران. جایی حوالی نقطه‌ی امن عاطفی‌ات می‌ایستد و ضربه را لحظه‌ای وارد می‌کند که نمی‌فهمی کی و کجا بخشی از جهان اثر شده‌ای. یک #سینمای_جدی بدون شعار و ادا و بلندگو. یک واکاوی از تاریخ‌چه‌ی خشونت؛ چنان که برمان رفت.

  • اول هفته، در شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان رقم پایه‌ی قراردادهای نگارش متن را برای سینما و تلویزیون منتشر کردیم. در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر توضیح داده‌ام چرا چنین تصمیمی گرفتیم، انتشار این ارقام چه اهمیتی دارد و نگران چه چیزهایی بودیم: https://www.mehrnews.com/amp/۴۶۸۴۷۱۷/

  • مرده متحرک یا زامبی به جسدهای متحرکی گفته می‌شود که روح ندارند ولی مغزشان فعال است. زامبی‌ها با گاز گرفتن و واردکردن بزاق خود به بدن قربانی آن‌ها را همانند خود به زامبی بدل می‌کنند. طبق داستان‌ها، انسان باید در دهان زامبی‌ها نمک بریزد تا به یاد بیاورند مرده‌اند و به گور بازگردند.

  • یک شاهکار از اسکورسیزی در راه است؟ ساعتی پس از انتشار بین‌المللی، تریلر #irishman را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

  • روزگاری #جشن_خانه_سینما به‌عنوان «اسکار سینمای ایران» پدید آمد تا نماد داوری بخش خصوصی در مقابل داوری دولتی فجر باشد. روزگاری بود که توجه به فیلم‌های «جریان دیگر» ویژگی انتخاب صنوف بود. حالا اما انگار همه‌چیز یک‌دست شده و کسی حوصله‌ی کشف شخصی ندارد. /کامل‌ش را در عکس بخوانید./

  • به چشم می‌بینم در ماجرای بازسازی خانه‌ی تازه تحلیل رفته‌ام. بگو یکی۲سال پیرتر ظرف دو۳هفته. اولین‌بار این حس چندبرابر گذشتن زمان را سر اجرای یک برنامه‌ی تلویزیونی در بیست‌وسه‌‌چهارساله‌گی داشتم. بی‌تجربه نشاندندم جلوی دوربین و گفتند اجرا هم با تو. آن دو۳ساعت قدر چندماه تحلیل رفتم.

  • و ته ماجرا وقتی آهنگ منتخب زوج عاشق‌پیشه‌ی قصه هم آهنگ بالینی خودت از آب درمی‌آید (It Must Have Been Love از راکست)، آن وقت می‌شود عیش مدام، داستان به هم رسیدن خانم وزیر امور خارجه و ژورنالیست بی‌کله‌ی فیلم #LongShot. ۴/

  • چالش زندگی‌اش نه اداره‌ی کشور که ول‌کردن ریاست‌جمهوری برای ورود به سینماست چون ستاره‌های تلویزیونی اندکی در تاریخ توانسته‌اند در سینما موفق باشند. برای هیچ‌کدام این‌ها اما نیست که فیلم جاناتان لوین از بهترین‌های ۲۰۱۹ تا این لحظه است؛ در #LongShot با یک کمدی‌رمانتیک/ ۲

  • چرا سرزمینی که این همه دوست‌ش دارم، با خودش چنین سنگدل است … #بهرام_بیضایی بخشی از سخن‌رانی بیضایی در دانشگاه استنفورد/ از خلال یادآوری‌های فیس‌بوک به تاریخ هفت سال پیش

  • ساعت ۹ قرار کاشی‌کار داشتم. با شاگردش اومد، کارو دید و گفت برم مصالح بگیرم. موندم وسط خونه‌ی خالی. تا ساعت ۱۲ تلفن‌م رو جواب داد و گفت این‌جا نداشته و رفتم فلان‌جا. دفعه‌ی آخر گفت تو راه‌م. بعد گم شد. ساعت دو موبایل‌ش هم از دسترس خارج شد. تجربه‌ی بازسازی: تعهد کاری یه شوخی زشته.

  • پوستر سوم فیلم رضا. براساس پوستر فیلم «بی‌هوشی-۲۰۱۵» پوستر اول هم کار خودم بود و پوستر دوم اثر حمیدرضا بیدقی. فیلم رضا را خیلی دوست دارم، دوست داشتم بخشی از آن باشم و این پوسترها به پیشنهاد خودم طراحی شدند.

  • میلاد ناصر تقوایی ۲۲تیر است؛ البته به دلیل یک اشتباه تاریخی در تقویم ماهنامه‌ی فیلم، خیلی‌ها آن را با امروز اشتباه می‌گیرند. برای تقوایی در #روزنامه_ایران فردا پنج‌شنبه، جشن‌نامه‌ای آماده کرده‌ایم با یادداشت‌هایی از دولت‌آبادی، ارجمند، اصلانی، اسکندرفر، طالبی‌نژاد و کامران عدل.

  • خانم شاعر، آقای نویسنده، عزیز روزنامه‌نگار، ای که کارت با کلمه است، آن «را»ی بی‌صاحب را بگذار سر جای خودش. از شما انتظار نداشته باشیم، از چه کسی داشته باشیم؟

  • صفحه‌ی نخست چهارشنبه‌ی #روزنامه_ایران با گزارش و عکس‌های اختصاصی کنگره‌ی مشاهیر کرد در سنندج: پوشش بازگشت مظهر خالقی به وطن پس از ۳۸سال و سرمقاله‌هایی از جلال‌الدین کزازی و قطب‌الدین صادقی

  • یاعلی گویان آمد از میدان قهرمان شد نام ایران از همت یاران جاودان شد حق ایرانی قهرمانی‌ست شیوه‌ی یاران پهلوانی‌ست … چه آهنگ درجه‌یکی. چه پیروزی دل‌چسبی. زنده‌باد تیم ملی #والیبال. #VNL۲۰۱۹

  • این آغاز یک ماجرای تازه است. بازگشت به فضای مطبوعات. به عنوان معاون سردبیر کنار جواد دلیری و تیم هم‌راه‌ش در #روزنامه_ایران. قرار است کارهایی تازه بکنیم. اولین اقدام عملی‌اش پوست‌اندازی صفحات فرهنگی‌ در فرم و محتوا. پی‌نوشت: #آرت‌تاکس پروژه‌ی دوست‌داشتنی آنلاین‌م به قوت باقی‌ست.

  • حوالی ساعت یک بامداد #زنده در #هفت

  • برای همه‌ی شما که در انتخاب سکانس‌ها مشارکت و هم‌راهی کرده بودید، این ویدیو تجدید دیدار است با بهترین سکانس‌های لیلا حاتمی:

  • از خانه‌ای خوش‌مان آمده. قبل‌ش من را کشیده‌اند کنار که کمیسیون ۲۸۰میلیون رهن می‌شود ۴۲۰۰. ۱۵ روز اجاره. بی‌ربط است به‌نظر. تحقیق می‌کنیم. می‌فهمیم سهم ما باید حوالی ۲ میلیون شود. زنگ می‌زنیم و می‌شنویم بنگاه‌شان برند است و خدمات پس از اجاره دارند و تابع صنف نیستند. به همین راحتی.

  • محمدرضا احمدی می‌گه الان یکی باید آقارضا رو بگیره در استودیوی برنامه از خوش‌حالی لیورپول. نه عزیزم، الان باید یکی #عادل_فردوسی‌پور رو می‌گرفت که بعد این همه سال می‌خواست خوش‌حالی‌شو با فوتبال‌دوستا شریک شه و شما جاش رو غصب کردی. شنیدن صدای عادل، حق ما بود در فینال لیگ قهرمانان.

  • ممنون‌م از مشارکت‌تان در پاسخ این توییت. خروجی نظرات‌تان شد این ویدیو به‌عنوان اولین برنامه از سری «بهترین سکانس‌های …» در آرت‌تاکس. ببینید سکانس‌های به‌یادماندنی شهاب حسینی را در طول دوران بازیگری‌اش.

  • یعنی باید [ …] به سرتاپای سیاستمداری که حاصل لابی‌ش ۵۰تا اختلاف با نفر بالادسته. اختلاف زیر ۱۰تا می‌تونه حاصل خیانت و تغییر رأی آخرین لحظه باشه ولی با ۵۰ رأی فاصله باختن، فقط از چلمن بودن تو می‌یاد. #ژن_کوفت