• علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/23 ساعت 18:34

    عصر امروز شورای عالی ترافیک کشور درخواست پلیس راهور برای تعویق در اجرای #طرح_کاهش را رد کرد. بدین ترتیب از حالا #معاینه_فنی همه خودروهای سنگین و سبک در سراسر شهر تهران به‌طور شبانه‌روزی کنترل می‌شود تا قدمی مهم برای مهار آلایندگی خودروها و #آلودگی_هوا برداشته شود. #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/20 ساعت 00:24

    البته اینها کلا جدا از بحث «نسل چهارم دوچرخه اشتراکی» است که با عنوان «بیدود» می‌خواهد وارد تهران شود. در این یکی، شهرداری یک ریال خرج نکرده و نخواهد کرد؛ فقط قواعد و ضوابط فعالیت بخش خصوصی را تعیین می‌کند و برایش پروانه فعالیت صادر می‌کند. به همین خاطر هم بوده که مدتی تاخیر شده.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/20 ساعت 00:24

    الان مدتی است که همان «خانه‌های دوچرخه» در مسیر خیابان کریمخان احیا شده و در اختیار مردم قرار دارد. در بقیه مناطق که «مسیر» وجود ندارد هم برنامه این است که در داخل و اطراف پارک‌ها خانه‌های دوچرخه مستقر شود؛ شروعش هم از پارک لاله. دوچرخه جدیدی هم قرار نیست خریده شود. ادامه

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/19 ساعت 22:38

    امروز خبرگزاری‌های فارس و ایسنا به تلگرام برگشتند تا نماد شکست یک تصمیم نسنجیده باشند: هشت ماه قبل با بخشنامه آقای جهانگیری، همه نهادهای دولتی و عمومی و عمده رسانه‌های رسمی مجبور به توقف فعالیت خود در تلگرام شدند. حالا کلاهمان را قاضی کنیم: آیا باید در برابر کوته‌فکران کوتاه آمد؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/14 ساعت 11:26

    وضعیت در نیمه اول سال، کم‌و‌بیش در ادامه سال‌های قبل بوده. اما به‌طور محسوسی از نیمه دوم سال ورق برگشته است. ماندگاری‌اش برای یک ماه و نیم، یعنی چیزی فراتر از اثرات چند روزه باد و باران. یعنی می‌شود یکی از همین سال‌ها، روزی برسد که در تهران #جشن_پاییز_سالم بگیریم؟! #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:05

    مهمترین اولویت‌های #تهران از نگاه مردم شهر، آلودگی هوا و ترافیک است. فوری‌ترین کاری که شهروندان از شهرداری انتظار دارند، حل این دو مشکل است. اغراق نیست اگر بگوییم همه امکانات در سطح حاکمیت محلی باید برای این هدف بسیج شوند. برای چنین آرزویی هم امید لازم است، هم انگیزه و هم نگرانی.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    پنجمین نگرانی، همراهی نکردن ارگان‌ها و نهادهای ذی‌نفع است؛ چه اصناف خودروهای باری و چه خودروسازان داخلی، چه نهادهای نظامی که سرویس‌های آلاینده دارند و چه پیمانکاران جمع‌آوری زباله و عاملان انتقال نخاله. چرخ کار همه باید بچرخد، اما نه به بهای جان دیگران. #کاسبان_آلودگی نباشیم!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    سومین نگرانی، بازدارنده نبودن جریمه‌ها برای کامیون‌ها است. ۵۰ هزار تومان روزانه، به مراتب کمتر از درآمدی است که برخی از خودروهای باری برای ترددهای غیرقانونی‌شان به دست می‌آورند. با زور جریمه نمی‌شود جلوی دود آنها را گرفت. یا باید جریمه اضافه شود یا پلیس با ابزار توقیف اقدام کند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    دومین نگرانی، #قانون‌گریزی برخی همشهریان با توجیهات رنگارنگ است. به بهانه اینکه این هم یک دکان است، اینکه شنیده‌ایم فلان‌جا رشوه می‌گیرند، اینکه معاینه فنی چه ربطی به آلودگی هوا دارد، اینکه اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که بیشتر دود می‌کنند و … از بخشی که مسئولیت خودمان است، می‌گریزیم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    امروز هوای تهران #پاک بود. تا همین‌جای سال، وضعیت #هوا بهتر از قبل بوده و روند نزولی سه سال اخیر متوقف شده است. در کنار شرایط جوی که در اختیار ما نیست، سختگیری برای #معاینه_فنی و بهبود کیفیت #بنزین و #گازوئیل هم به این وضعیت کمک کرده است. اما هنوز جای نگرانی هست. چرا؟ #رشتو

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/05 ساعت 23:29

    قرار نیست شهر با روش‌های قبلی‌ها اداره شود و به بهانه کسب درآمد و بحران منابع مالی، منافع بسازبفروش‌ها بر عموم مردم ترجیح داده شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/05 ساعت 13:31

    آغاز بررسی صلاحیت چهار وزیر روحانی در مجلس پخش زنده تصویری در اینجا:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/30 ساعت 19:26

    خستگی‌های شیرین! نه از جنس «اگر مراد نیابم به قصد وسع بکوشم» بلکه از جنس «جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعت است». تلاش برای کاهش #آلودگی_هوا چیزی از این جنس است. به شدت امیدوارم که طرح #کاهش که از فردا آغاز می‌شود، به اهدافش برسد؛ که البته هرچقدر برسد موفقیت است. #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/26 ساعت 11:39

    اگر ماشین دودزا دیدید، به خصوص اتوبوس و کامیون، به تلفن ۱۸۸۸ بازرسی شهرداری تلفن بزنید و گزارش بدهید. به ۴۱۷۸۷ ستاد معاینه فنی تلفن بزنید و گزارش کنید. عکس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #دودبدرود منتشر کنید. یقه مسئولان را رها نکنید!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/25 ساعت 11:12

    در آخرین روزهای قبل از آغاز اجرای طرحی هستیم که تلاشی جدیدی برای کنترل #آلودگی_هوا در #تهران است. به نظر من مهمترین اتفاق این روزهای #شهرداری_تهران برای #مردم و #شهر، این است و نه حاشیه‌های گذرا. #طرح_کاهش #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/22 ساعت 12:48

    مربوط به این توئیت: https://twitter.com/dscampaign۱/status/۱۰۵۰۰۷۱۳۹۰۸۵۷۱۰۵۴۰۸ … قابل توجه دوستانی که پیگیر بودند: @Mohammad۶۴karim @sabaazarpeik @PooyAminlari @Emyjamalian @paraclytos

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/22 ساعت 12:48

    نتیجه پیگیری مشکل عبور معلولان از گیت‌های ورودی ایستگاه‌های اتوبوس: در زمان طراحی به این موضوع کم‌توجهی شده. از اوایل سال ۹۷ نحوه رفع اشکال بررسی شده. راه‌حلی به شکل زیر (خم کردن دستی یکی از مانع‌ها) مطرح شده. تیرماه امسال هم در ایستگاه منتظری (خط یک بی‌آر‌تی) پایلوت اجرا شده …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/19 ساعت 08:44

    سهمیه فرزندان ایثارگران، سهمیه فرزندان هیات علمی و … کلا #تبعیض‌ها و رانت‌های آشکار و البته زشتی است. کم نداریم از اینگونه بی‌عدالتی‌ها که به خاطر نفوذ ذی‌نفعانش، حتی صدای مخالفان هم به کسی نمی‌رسد. در ماجرای #طرح_ترافیک به وضوح این پدیده را از نزدیک لمس کردم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/10 ساعت 09:59

    در همین باره:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/09 ساعت 17:17

    همین حرفها را به یک زبان دیگر در اینجا نوشته‌ام. لطفا وقت بگذارید و بخوانید: http://transportationweekly.ir/fa/Main/Detail/۱۹۰۴۰/ …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/08 ساعت 19:33

    همین الان. هشتمین جلسه کارگروه پیگیری برنامه‌های کنترل #آلودگی_هوا. از آن جلسه‌های سه‌ساعته که آدم را خسته نمی‌کند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:54

    در این باره چیزهای بیشتری هم در اینجا گفته‌ام:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:54

    و بی‌شک این تلاش‌ها بدون مشارکت عمومی موفق نخواهد شد: هم مشارکت و همراهی در عمل به این ضوابط، و هم مشارکت و نظارت بر انجام دقیق اینها توسط همه، به خصوص اتوبوس‌ها و کامیون‌ها. پس لطفا اگر #دود دیدید، بی‌تفاوت نباشید. شمارش معکوس برای آغاز اجرای طرح کاهش شروع شده است. #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:53

    #شهرداری برای اینکه قبل از جوالدوز دیگران، یک سوزن به خود زده باشد، مهلت معاینه فنی اتوبوس‌های #شرکت_واحد را یک ماه زودتر اعلام کرد. از اول مهر به هیچ اتوبوس بدون معاینه فنی، مجوز حضور در خط داده نمی‌شود. چهار درصد اتوبوس‌ها نتوانستند معاینه بگیرند و اجازه خروج از پارکینگ ندارند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:53

    ناوگان حمل بار هم در تهران تقریبا رهاشده است. وانت‌ها وضع خوبی ندارند و به خصوص کامیون‌های به‌شدت فرسوده و آلاینده، نیمه‌شب‌ها در تهران جولان می‌دهند. همه اینها از اول آبان باید برای هر سفر درون‌شهری خود #باربرگ بگیرند (مثل بارنامه‌های برون‌شهری) که شرط آن هم معاینه فنی است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/24 ساعت 09:03

    کاش در ایران هم #مسئولیت_اجتماعی در شرکت‌ها جدی‌تر گرفته شود. چه اشکالی دارد که ایران‌خودرو خودش حامی کاتالیست شود؟ یا مثلا پروژه تبدیل موتور #کاربراتوری به انژکتوری را فروشنده‌ها حمایت کنند. یا مثلا دیجی‌کالا و الوپیک و بادپا و شرکت پست و … پیش‌قدم شوند برای رواج #موتور_برقی.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/20 ساعت 00:27

    آها. این را هم از قلم انداختم که بخشی از آن دوچرخه‌های قبلی از پارسال در پارک‌های آموزش ترافیک استفاده می‌شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/20 ساعت 00:24

    آن دوچرخه‌ها با پول شهرداری خریداری شده بود، اما تجربه موفقی نبود و به دلایل مختلف شکست خورد و تا اوایل سال ۹۵ هم کلا جمع شد. دوچرخه‌ها و کانکس‌ها انبار شدند و بعضا خراب و حیف. در دوره جدید شهرداری، بنا شد همان چیزی که وجود داشت، با تغییراتی در شیوه اجرا، احیا شود. ادامه

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/20 ساعت 00:24

    روزی که این توییت منتشر شد، تعطیل بود. امروز پیگیری کردم. اینطور که گفتند، داخل این کانکس‌ها دوچرخه‌ای نیست. می‌دانید که این مدل کانکس‌‌ها سال‌های قبل در مناطق مختلف شهر بوده و دوچرخه‌ها با کارت ملی تحویل می‌شده. تا اردیبهشت ۹۵ یعنی اواخر دوره قالیباف هم کلا جمع شده. ادامه

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/16 ساعت 15:14

    خانم ایلهان عمر، منتخب مسلمان کنگره آمریکا، در جشن پیروزی

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/14 ساعت 11:22

    ۴۴ روز از نیمه دوم سال می‌گذرد و در تهران حتی یک روز هم هوای ناسالم نداشته‌ایم. این دیگر فراتر از تاثیرات جوی است. پارسال ۱۳ روز از همین مدت، کیفیت هوا از مرز سلامت عبور کرده بود. معتقدم مدیریت اصلاح‌طلبانه در شهرداری تهران یعنی همین کارهای سنجش‌پذیر، کم‌هزینه، اثربخش و زودبازده.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    و ششمین نگرانی، کاستی‌های اجرایی ناشی از بی‌ثباتی مدیریتی در #شهرداری است. بلاتکلیفی و تزلزل ناشی از تغییر شهردار، عملا مانع بزرگی در مسیر پیشبرد برنامه‌هاست. البته سعی کردیم برنامه‌های اصلی مرتبط با #ترافیک و #آلودگی_هوا تحت تأثیر قرار نگیرد، ولی نمی‌توان گفت صددرصد موفق بودیم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    چهارمین نگرانی، همراه نبودن تمام‌عیار پلیس است. همه یادمان هست که چگونه بستن کمربند اجباری شد و نشستن دو نفر در صندلی جلو، ممنوع. مگر می‌شود بدون سختگیری و جریمه و جدیت، عادت بد برخی شهروندان را تغییر داد؟ اگر فرماندهان ارشد تردید بروز دهند، غیرممکن است افسران زیرمجموعه بایستند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    به نظرتان چند نفر در همین چند روز تلفنی بهم گفته باشند که آقا راه فرار این طرح چیست و مثلا جمعه آیا معاینه فنی کنترل نمی‌شود؟! خودم واقعا فکر می‌کردم این حداقل وظیفه یک شهروند است که در سال، دو سه ساعت وقت بگذارد برای اینکه مطمئن باشد دود ماشینش دیگران را خفه نمی‌کند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/12 ساعت 22:04

    اولین نگرانی اینکه #تحریم ممکن است اثر منفی روی #کیفیت_سوخت بگذارد. سال‌های ۹۰ تا ۹۲ سال‌های سیاه آلودگی هوای تهران بود و عمده دلیلش هم کیفیت نازل بنزین و گازوئیل بود. نگرانی آنجاست که دولت از ترس تبعات تصمیم به تعدیل #قیمت_سوخت، بخواهد از کیفیت آن بزند؛ به بهای جان انسان‌ها.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/07 ساعت 08:16

    دارم تخیل می‌کنم سربازها چه اسمی برای چنین کسی استفاده می‌کنند! #تبعیض :: #تحقیر

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/05 ساعت 22:17

    حیرت‌آور است لحن توهین‌آمیز نامه #یزدی به آیت‌الله #شبیری. اینجور خط و نشان کشیدن برای یک #مرجع مسلم تقلید؟! در گوشم زنگ می‌زند صدای آن فقیه فقید که با غصه می‌گفت: «مرجعیت شیعه را مبتذل کردند».

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/30 ساعت 19:27

    در این باره در این رشته توییت بیشتر توضیح داده‌ام:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/30 ساعت 00:01

    آقا خداییش آخه این چه وضع اداره دولته؟ چه وضع اداره کشوره؟ خسته شدیم به خدا از دست شماها. #پست_موقت

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/26 ساعت 11:36

    طرح زوج و فرد در ایران مثل تجربه‌های مشابه جهانی، طرحی شکست‌خورده است. حداکثر در بعضی جاها محدودیت زوج یا فرد در مقاطع و شرایط خاص اعمال می‌شود، نه برای همیشه. راه‌حل آلودگی و ترافیک، «محدود کردن بعضی‌ها» نیست، «محدود کردن همه» است و همزمان، افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت تردد عمومی.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/22 ساعت 20:37

    امروز روز جهانی عصای سفید بود، اما در شهر بی‌رحم ما، نابینایان به اندازه دیگر شهروندان از منابع و معابر شهر بهره‌مند نیستند. کارهای زیادی باید انجام شود تا این شهر متعلق به همه شهروندانش باشد. یکی از این کارها اخیرا انجام شده: نصب تابلوهای راهنما با خط بریل در ایستگاه‌های اتوبوس.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/22 ساعت 12:48

    اجرای این طرح در ۲۷ ایستگاه دیگر منتظر تامین بودجه است که پیگیرش هستند. در اولویت هم هست و امیدوارم تا آخر امسال کامل شده باشد. از پیگیری کمپین معلولان @dscampaign۱ هم متشکرم و امیدوارم دسترس‌پذیری در شهر، یک آرزو باقی نماند. جهت اطلاع: @ElhamFakhari @farahani۵۲ @hojjat_nazari

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/21 ساعت 20:55

    نتیجه بازدید سرزده امروز صبح از اتوبوس‌های سرویس ایران‌خودرو و سایپا: از ۱۷ #اتوبوس تست‌شده، ۷ مورد در آزمون دودزایی و #معاینه_فنی مردود شدند. #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/16 ساعت 08:58

    رشته توئیت خواندنی #روزجهانی_کودک

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/10 ساعت 09:59

    این #اتوبوس دودزا بود. عکس گرفتم (سمت چپ) و پیگیری کردم. دو روز نشده نتیجه داد (عکس سمت راست) و الان باید برود برای رفع اشکال و گرفتن #معاینه_فنی جدید. شما هم لطفا هر موردی در #تهران دیدید، به شماره ۱۸۸۸ گزارش کنید یا با گرفتن عکس و هشتگ #دودبدرود منتشر کنید.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/08 ساعت 23:36

    اینترنت موبایل چرا اینقدر گرون شده؟ به دلار #نیمایی هم اگر حساب می‌کردند اینقدر نمی‌شد! پ.ن. از روزگار #شاعرانه اقتصاد ما

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 22:47

    امروز ۹۷/۷/۷ هوای تهران «پاک» بود؛ نهمین روز از سال که تهران هوای پاک را تجربه کرد. قبلی، چهاردهم خرداد بود. کاش بعد از این، باز هم روزهای با هوای پاک و سالم را بیشتر داشته باشیم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:54

    اینها و کارهای مشابه دیگر معجزه نمی‌کند، اما تلاش‌هایی است برای اینکه بشود بعد از این در #تهران نفس کشید. بدون اینکه وعده #شهر_پاک بدهیم یا معطل بودجه‌های کلان بمانیم، می‌خواهیم کارهایی کنیم که اگر موفق شود، اگزوزها تا حد زیادی دودزدایی می‌شوند و این شهر به #دودبدرود می‌گوید.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:54

    از #امروز هم بخشنامه شد که هیچ شرکت و سازمانی در زیرمجموعه‌های شهرداری (و همچنین هیچ شرکت پیمانکاری مرتبط با شهرداری) بعد از این مجاز نیست از #موتورسیکلت کاربراتوری استفاده کند. شماره‌گذاری این موتورها در تهران ممنوع شده بود اما هنوز اکثر موتورسیکلت‌های تهران، #کاربراتوری هستند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/07/07 ساعت 11:53

    اتوبوس‌های سرویس صنایع، کارخانجات، ادارات و مراکز نظامی و انتظامی هم اصلا وضع خوبی ندارند، غالبا #دودزا هستند و معاینه فنی ندارند. شهرداری هم اختیار مستقیمی برای کنترل آنها ندارد. فقط توانسته‌ایم از استانداری ابلاغ بگیریم که تردد آنها و قراردادهای جدیدشان مشروط به معاینه فنی شود.