• علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/26 ساعت 10:08

    جلسه پیگیری برنامه‌های کاهش آلودگی هوا پ.ن. پیشرفت کارها در داخل شهرداری نسبتا خوب و در بیرون نسبتا بد بوده. خودروهای سنگین از برنامه عقب‌اند، ازجمله خودروهای حمل زباله. ورود پلیس هنوز محکم نیست و با آلاینده‌ها به‌طور کامل برخورد نمی‌شود. هوا می‌تواند سالم‌تر از این باشد اگر …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/24 ساعت 18:14

    بعدازظهر امروز آقای حناچی میزبان معاون و مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری بود و از مشکلات فعلی و برنامه‌های آینده، گزارش گرفت. بازخورد اول شهردار این بود که کار سختی در پیش داریم؛ چون با همه تلاش‌ها، سیاست‌های پیشین نتوانسته سهم حمل و نقل عمومی را نسبت به حمل و نقل شخصی گسترش دهد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/23 ساعت 20:04

    الان روی دو مسیر دارد مطالعه LRT به عنوان جایگزین BRT انجام می‌شود: خیابان ولیعصر و خیابان جمهوری.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/23 ساعت 18:51

    لایک به کل این رشته توییت و نویسنده‌ی فهیم آن. تهران نیازمند تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازانی با این نگاه است. پ.ن. ماجرای عوارض تونل‌ها اصلا جدی نیست و در اولویت نیست و خبرش هم کلا غلط بوده. اما فحوای کلام ایشان منطبق با پارادایم مدرن مدیریت حمل و نقل درون‌شهری است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/22 ساعت 23:05

    در یک جمع نسبتا فرهیخته پرسیدم به نظر شما الان فراگیرترین محور وحدت ایرانیان چیست؟ پاسخ‌ها: ۱. تیم ملی (فوتبال) ۲. محرم و امام حسین ۳. خلیج فارس ۴. ترانه‌ی ای ایران ۵. چلوکباب نظر شما؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/20 ساعت 09:14

    دیدن #دماوند سربلند پر #برف زیر #آفتاب در #هوای_پاک وسط زمستان #تهران، عجیب حسی پر از شکوه و امید و آرامش به آدم می‌دهد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/17 ساعت 00:10

    نصفه‌شب دنبال پوشک بچه خیابون‌ها رو گز نکردی #عاشقی_یادت_بره

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/12 ساعت 21:32

    هوای تهران داره کم‌کم بهتر میشه، و علت بوی بد هنوز مشخص نشده!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/07 ساعت 21:05

    وقت محاکمه شماها هم فرا می‌رسد. ان‌شاءالله به زودی.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/28 ساعت 13:49

    چی می‌خواستیم چی شد! این بود آرمانهای ما؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/18 ساعت 10:27

    پنجاه سال پس از ۱۹۶۸ دوباره پاریس در التهاب سیاسی فرو رفته و #جلیقه_زردها خیابان‌ها را تسخیر کرده‌اند. اگر فرضیه‌ی مُسری بودن جنبش‌های خیابانی در عصر جهانی‌شدن را بپذیریم، باید منتظر آغاز ناآرام سال ۲۰۱۹ در اروپا و شاید دیگر نقاط جهان باشیم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/17 ساعت 23:54

    انباشت انبوه خرده‌یادداشت‌های پراکنده در ورق‌پاره‌های متعدد، فقط مشکل منه یا همه مبتلا هستند؟ درمان هم داره؟ پ.ن. دفترچه یادداشت جیبی و سررسید افاقه نکرده. استیکی‌نت و کلندر نیز.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/14 ساعت 07:11

    تقریبا نکته‌های اصلی که ماجرای ساماندهی #موتور در تهران را قفل کرده، در کامنت‌های زیر همین پست مطرح شده. هنوز راه‌حلی برای همین‌ها پیدا نشده که موتورسواران معیشتی و ابعاد اجتماعی و ضرورت‌های محیط‌زیستی و جیب خالی شهرداری و بحران ایمنی و فاجعه قانون‌گریزی را یکجا ببیند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/12 ساعت 21:17

    از یکی دو ماه پیش به مترو ابلاغ شد که ورود دوچرخه‌های تاشو در همه روزها و ورود دوچرخه‌های عادی در روزهای جمعه و تعطیل به مترو مجاز باشد. اگر تخلف یا ممانعتی دیدید، گزارش کنید که پیگیری شود. بیش از این فعلا با توجه به ظرفیت کم مترو و ازدحام ساعات اوج، عملا ممکن نیست.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/09 ساعت 12:06

    @Eshaq_jahangiri @MB_Nobakht @alilarijani @ir_aref @oladghobad_f @kavakebian_ir @mazaniahmad @elyashazrati

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/09 ساعت 01:09

    البته دستیابی به روش‌های برد-برد برای حل مسائلی که الکی به بن‌بست می‌خورند، کم از اختراع نیست. تو فکر کن شروعش با رفع دغدغه پول نقد و دعوای پول خرد بین مسافر و راننده‌تاکسی؛ سرانجامش حذف پول از مبادلات روزمره و ایجاد یک چرخه پایدار برای همه پرداخت‌های خرد در شهر. چی از این بهتر؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    کاربران پس از پرداخت سپرده و حق بیمه می‌توانند نزدیک‌ترین دوچرخه را روی تلفن همراه پیدا کنند، به سراغ آن بروند، قفلش را باز کنند و سوار شوند. در مقصد هم نیاز به تحویل دوچرخه به کسی یا جایی نیست؛ کافی است آن را در محل مناسبی بگذارند، قفل کنند و پایان سفر را در اپلیکیشن اعلام کنند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    بابت این معطلی عذر می‌خواهم، اما اطمینان می‌دهم که لازم بود و ناگریز. در چنین تجربه‌های جدیدی، بی‌گدار به آب زدن و در جو تبلیغات و توقعات افتادن، بهترین ایده‌ها را هم از فرط عجله و ضعف همه‌جانبه‌نگری، بر زمین می‌زند. این پروژه از تجربه‌های موفق و ناموفق مشابه جهانی درس گرفته است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    این پروژه کاملا توسط یک مجموعه خصوصی اجرا می‌شود و شهرداری یک ریال برای آن هزینه نکرده است و نمی‌کند. تنها کاری که باید انجام می‌شد و شد، این بود که تلاش کنیم به عنوان اولین تجربه حضور نسل چهارم دوچرخه اشتراکی در ایران، ملاحظات دقیق اجرایی، فنی، ترافیکی و ایمنی در نظر گرفته شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/06 ساعت 10:22

    حمایت شهردار منتخب از پویش #سه‌شنبه‌های_بدون_خودرو از جمله برکات تلاش‌های چندین ساله دوستداران محیط‌زیستی و فعالان حوزه #دوچرخه است. همین که در این دوره صدای کسانی که به هوای پاک و تهران زیست‌پذیر می‌اندیشند، شنیده می‌شود، اتفاق مهمی است که البته باید با اقدام‌های موثر همراه شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/04 ساعت 21:44

    خدایا #کرمانشاه را از زلزله طبیعت و بی‌اعتنایی دولت در امان بدار.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/04 ساعت 11:35

    :: کی گفته در ایران جامعه‌مدنی نداریم؟ :: کی گفته جامعه ما ظرفیت اعتراض کارگری ندارد؟ :: کی گفته حق داریم از ترس خشونت جلوی اعتراض را بگیریم؟ :: کی گفته این میزان عقب‌افتادگی حکومت از جامعه، قابل تحمل است؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/03 ساعت 11:22

    تغییرات کیفیت هوای #تهران در مهر و آبان ۹۷ نسبت به ۹۶: پاک: از ۱ روز به ۶ روز سالم: از ۳۵ روز به ۵۰ روز ناسالم: از ۲۴ روز به ۴ روز عوامل موثر: ۱. تغییرات جوی در نیمی از روزها ۲. تاثیر #طرح_ترافیک جدید ۳. کنترل فراگیر #معاینه_فنی ۴. عرضه گازوئیل یورو۴ ۵. توقف اتوبوس‌های #دودزا

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/02 ساعت 19:29

    اوه. چرا اشتباه نوشتم. ۲۰۱۳ و به قبل نیاز به معاینه دارند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/08/30 ساعت 20:05

    در حال شنیدن بحث شیرین «ممنوعیت ایجاد امامزاده جدید» در نوبت سلمانی پ.ن. روایت‌های بدیع از امامزاده‌های قرن بیست و یکم

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/29 ساعت 09:17

    روز #هوای_پاک؛ رکاب‌زنی اول صبح با #بیدود @BdoodBikes تا پارک شهر؛ و حالا ارائه #مجید_توکلی @MajidTavakolii درباره تجربه #مکزیکوسیتی در کنترل #آلودگی_هوا، در کمیته #محیط_زیست #شورای_شهر_تهران

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/24 ساعت 18:14

    حناچی تأکید داشت در حوزه حمل و نقل و ترافیک که بیش از هرجایی در شهرداری با زندگی روزمره مردم سروکار دارد، نیازمند اطلاع‌رسانی و کار اجتماعی و فرهنگی گسترده هستیم و بدون تغییر رفتار و جلب مشارکت عمومی و همراه کردن مردم، مشکلی حل نخواهد شد. کاش این نگاه به همه شهرداری تسری یابد …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/24 ساعت 09:55

    وقتی روزنامه اصلاح‌طلب اینقدر راحت حرفهای آدم را تحریف می‌کند، دیگر چه می‌توان گفت.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/23 ساعت 20:00

    یک رشته توییت خوب دیگر. البته ایده‌ی مدیریت هوشمند پارکینگ حاشیه‌ای در حال پیگیری است و به زودی در منطقه ۲ به مرحله اجرا خواهد رسید و بعد از مرحله آزمایشی، به کل تهران تسری می‌یابد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/23 ساعت 13:45

    سه سوال درباره تهران: ۱. با ساخت این‌همه پل و اتوبان، چرا وضع ترافیک بهتر نشده، بلکه بدتر شده؟ ۲. پس از دو دهه گسترش مترو، چرا استفاده از خودروی شخصی کمتر که نشده هیچ؛ بیشتر هم شده؟ ۳. اگر همه خیابان‌ها را به دو برابر تعریض کنیم و ۱۰ بزرگراه دیگر هم بسازیم، مشکل ترافیک حل می‌شود؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/22 ساعت 17:46

    خلع لباس #سیدحسن_آقامیری ناامیدکننده است. فقط می‌شود با حیرت نگاه کرد و تاسف خورد بر سرمایه‌هایی که می‌سوزانیم؛ سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه‌های انسانی.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/18 ساعت 08:01

    پس از چهل سال!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/15 ساعت 17:52

    مشکل اینجاست که شما تصور می‌کنید پایگاه‌های بسیج قرار است به مثابه یک تشکیلات حزبی و سیاسی در خدمت گفتمان شما باشند. لطفا تنبل نباشید، زحمت بکشید و بروید همفکران خود را بدون سوءاستفاده از بسیج و مسجد، بدون اتکا به منابع مالی حکومتی و به‌دور از رانت و امتیازات خاص، سازماندهی کنید.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/09 ساعت 14:59

    نتیجه بازدید سرزده از ۳۰۰۰ #اتوبوس و #کامیون در سه ماه گذشته در تهران: - ۱۳ درصد گواهی #معاینه_فنی ندارند! - ۲۴ درصد در آزمون معاینه فنی رد شده‌اند!! - ۹۱ درصد معاینه‌فنی‌شان را از خارج شهر تهران گرفته‌اند!!! - بالای ۹۰ درصد، عمر بیشتر از پنج سال دارند!!!! زیبا نیست؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/10/02 ساعت 08:40


  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/25 ساعت 00:36

    بله دوستان. بله عزیزان. اینقدر نپرسید. نه شوخی است، نه اغراق. ماجرا به همین فضاحت بوده که خوانده‌اید. گفته بود یک باتلاقی برایشان ساخته‌ام که فلان. صادقانه گفته بود بنده‌خدا. همین چیزها را می‌گفت؛ پروژه‌های مهیب و بدهی‌های عجیب. افتتاح نشوند یک بدبختی، بشوند ده بدبختی. #اطلس_مال

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/18 ساعت 01:26

    سیصد میلیارد ناقابل، از جیب مردم بینوا

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/15 ساعت 05:53

    دیشب؛ نظارت شبانه بر #معاینه_فنی کامیون‌های دودزا در تهران از ابتدای مهر امسال، گشت‌های سیار معاینه‌فنی ۱۵۸۶ خودروی دیزلی را سرزده تست کرده‌اند که ۳۹۷ مورد مردود شده‌اند. #دودبدرود

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/13 ساعت 07:33

    حال هوای تهران خوب نیست.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/12 ساعت 08:38

    من الجور قول الراکب للراجل الطریق (امام صادق) ظلم است که سواره به پیاده بگوید راه باز کن! روز جهانی معلولان است و ما هنوز باید با پلیس راهور چانه بزنیم که پیاده بر سواره ترجیح دارد و انسان از خودرو مهمتر است و باور کنید راهی که رفته‌اید اشتباه است و ترافیک با این روش‌ها بدتر شده

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/09 ساعت 12:00

    حادترین مسائل #تهران از دید مردم #آلودگی_هوا و #ترافیک است. مهمترین راهکار، توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است: یعنی افزایش ظرفیت و کیفیت #مترو و #اتوبوس‌رانی، به همراه ترویج موتوربرقی و دوچرخه. این کار کاملا وابسته به بودجه دولت است. اما در #بودجه ۹۸ چقدر به این ضرورت توجه شده است؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    ضوابط و مقررات استفاده را همان شرکت اعلام خواهد کرد و کاربران باید علاوه بر اینکه قوانین را مطالعه و مراعات می‌کنند، آموزش‌های لازم را هم دریافت کنند. در این مرحله، دوچرخه‌های عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مراحل بعدی، قرار است دوچرخه‌های دنده‌ای و برقی هم اضافه شوند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    دوچرخه‌های نارنجی برای ورود به مناطق ۲ و ۶ مجوز گرفته‌اند و پس از آن در شهرک اکباتان هم حضور خواهند یافت. امیدوارم حضور بیشتر دوچرخه‌سواران باعث شود انگیزه برای گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه، افزایش ایمنی و گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه هم بیشتر شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    علت تأخیر سه‌ماهه در آغاز حضور دوچرخه‌های نارنجی نیز همین بود که تا حد امکان مطمئن شویم هم این حضور، پایدار خواهد بود و هم منافع مردم و مشتریان لحاظ خواهد شد. درباره بیمه، اپلیکیشن، سپرده کاربر، تضمین بازپرداخت سپرده و لجستیک جمع‌آوری دوچرخه‌ها باید محکم‌کاری انجام می‌شد و شد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/08 ساعت 16:41

    امروز بالاخره #بیدود توانست «موافقت اصولی» شهرداری را برای حضور در سه منطقه تهران برای یک دوره آزمایشی سه‌ماهه دریافت کند. به مدیران @BdoodBikes تبریک می‌گویم و امیدوارم در روزهای آینده تجربه‌ای موفق را در تهران آغاز کنند. توضیحات بیشتر در ادامه #رشته‌توئیت

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/05 ساعت 10:40

    در جلسه‌ای با موضوع «ساماندهی موتورسیکلت» نشسته‌ام، با انبوهی از راه‌حل‌های بی‌نتیجه. موتور شده نماد بی‌قانونی در شهر و ابزار دور زدن همه قواعد و ضوابط: هم آلاینده و هم خطرناک. پلیس راهور عملا کاری نمی‌کند و بقیه هم منفعل؛ با انواع بهانه‌های اجتماعی و امنیتی. واقعا چه باید کرد؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/04 ساعت 17:09

    «دوستی‌های ازدست‌رفته» از آن روایت‌های بی‌ته است که گفتنش حسرت می‌آورد و شنیدنش غم؛ شاید هم برعکس. نه، حتما برعکس.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/03 ساعت 11:25

    در این جدول مقایسه‌ای هم مشخص است که وضعیت امسال نسبت به چهار سال اخیر بهبود ملموسی داشته. توضیح بیشتر در این گزارش: https://www.isna.ir/news/۹۷۰۸۳۰۱۵۴۴۰/ …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/03 ساعت 01:15

    هوادار اینگونه #رشته‌توییت‌های بی‌انتهام. پ.ن. دیگه از خودم‌ ننوشتم که: این چه وضع ترافیکه! و: پس چرا باز هوا آلوده‌ست!!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1397/09/02 ساعت 18:49

    از فردا کدام ماشین‌ها اگر معاینه فنی نداشته باشند جریمه می‌شوند؟ این زیر نوشته‌ام: پ.ن. این موضوع برای کل ۲۴ ساعت است حتی نیمه‌شب، برای کل سطح شهر تهران حتی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، برای همه روزها حتی تعطیل، برای همه پلاک‌ها حتی غیر تهران، و برای همه خودروها چه سبک و چه سنگین!