• علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/25 ساعت 01:16

    آغاز دهمین سال حصر زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به همه جوانان انقلابی، عدالت‌طلبان، اصول‌گرایان، اصلاح‌جویان و تحول‌خواهان تبریک عرض می‌کنم. (۱۰ مرتبه با صدای بلند)

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/22 ساعت 21:47

    خاک بر سر صداوسیما لعنت به هرچی سانسورچی #مهدویان

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/07 ساعت 23:06

    روح حاج‌رضوان شاد شد؟ #موقت

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/24 ساعت 16:29

    حالا باید دو صفحه باید توضیح بنویسی که چرا از قصد نوشتم بی وتن

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/23 ساعت 19:03

    دور باید شد از این شهر غریب …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/21 ساعت 12:02

    الان وقت #انتقاد_سخت است. اما … حیف که رسانه آزاد برایمان باقی نگذاشته‌اند. حیف که مجلس مستقل و نمایندگان آزاده نداریم. حیف که فرصت‌های اعتراض و امیدهای اصلاح را کشته‌اند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/21 ساعت 07:48

    خدایا خودت این کشور و مردمش رو نجات بده. ایران عزیز ما هیچ‌وقت اینقدر بی‌پناه نبوده. هیچ‌وقت اینقدر تنها نبودیم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/19 ساعت 21:06

    کاش لااقل قرص اعصاب تحریم نشه.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/18 ساعت 12:18

    :: تاکید بر خروج آمریکا از منطقه :: اولویت اول، اخراج آمریکا از عراق :: ما در منطقه دشمن نداریم :: آمریکا باید از مرزهای ما فاصله بگیرد :: کمک به شکست ترامپ در انتخابات :: جنگ‌طلب نیستیم ولی در دفاع کم نمی‌گذاریم :: شجاعت بدون عقلانیت قابل قبول نیست :: تدبیر بی عرضه هم همینطور

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/16 ساعت 22:49

    امروز مترو شرمنده مردم تهران و مهمانان آنها شد که نتوانست به قدر نیاز جوابگو باشد. تا ساعت پنج تعداد سفرهای امروز به ۳ میلیون رسید و احتمالا تا شب به ۳.۵ میلیون رسیده باشد. این عدد در شلوغ‌ترین روزها هم به ۲ میلیون نرسیده. مثل عرصه‌های دیگر در اینجا هم وضع موجود شایسته مردم نیست.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/16 ساعت 10:49

    البته اگر این مداح‌ها خفه شن و بذارن

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/16 ساعت 10:24

    آقای عزیز، حواستون به مردم باشه. انقلاب به چهار طرف اصلا جا نداره. ملت دارن له میشن. تا می‌تونید جمعیت رو ببرید سمت آزادی. نگذارید این جماعت از خستگی و بی‌جایی متفرق بشه.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/13 ساعت 09:32

    خون دل‌ها خورده‌ایم …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/12 ساعت 12:48

    نزدیک سه سال بود #بازار_گل محلاتی نرفته بودم.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/04 ساعت 19:35

    تورم کل ۴۰ درصد تورم خوراکی ۵۵ درصد :(

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    در همین قانون هوای پاک، استانداردهایی برای خودروها مطرح شده که همچنان وزارت صنعت اجرا نمی‌شود. وزارت کشور در اکثر موارد به بهانه تحریم و تولید داخل و … با وزارت صنعت همراهی می‌کند و سازمان محیط زیست هم غالبا منفعل است یا زورش نمی‌رسد. شهرداری‌ها توانی ندارند و پلیس هم ….

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    از ابتدای امسال، تخفیف طرح ترافیک برای معاینه فنی برتر از ۲۰ به ۲۵ درصد افزایش یافت (و سال بعد هم احتمالا ۳۰ درصد می‌شود). از اول سال تا آبان‌ماه، بالای ۳۰۰ هزار خودرو توانسته‌اند معاینه برتر بگیرند و تا آخر سال به حدود ۴۵۰ هزار می‌رسد. اما این یکی دو سه کار، کافی نبود و نیست.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    این واقعیت‌ها به مدیران دولتی حوزه صنعت گزارش شد تا فکری کنند، اما در عوض دیدیم که مسیر نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی پر از موانع جدید شد! کما اینکه تاوان باج‌ندادن‌ها و حذف رانت‌ها در خصوص طرح ترافیک، شد کارشکنی‌های مستقیم و غیر مستقیم برای به شکست کشاندن طرح و افزایش ترافیک شهر!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    از بین خودروهایی که ۴ سال و پایین‌تر عمر داشتند (و قانون می‌گفت از معاینه فنی معاف‌اند) فقط ۳۸ درصد توانستند معاینه فنی برتر بگیرند! دقت کنید که استاندارد معاینه فنی برتر، من‌درآوردی یا چیز خاصی نیست. الزام قانونی است که اجرا نمی‌شود. درواقع این امتیاز نیست؛ کمتر از این تخلف است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    و حالا اتفاق جالبی افتاد که مشخص کرد نفوذ سیاسی خودروسازان داخلی تا کجا رفته است: در سال ۸۹ پلیس و دولت دهم و مجلس هشتم دست به دست هم دادند و با تغییر قانون، سن الزام معاینه فنی را از ۲ سال به ۵ سال افزایش دادند؛ ‌به این بهانه که به تولید داخلی کمک شود و مردم بیخود اذیت نشوند!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    شهریور ۹۶ مدیریت جدید شهری روی کار آمد، و آبان ۹۶ صدور گواهی معاینه فنی برتر در تهران آغاز شد. بدون یک ریال هزینه اضافه، بدون اجبار و جریمه، و صرفا به صورت تشویقی: سه ماه بعد که لایحه طرح ترافیک جدید به شورا ارسال شد، ۲۰ درصد تخفیف به خودروهای دارای معاینه برتر تعلق گرفت. نتیجه؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    چهار برنامه اقدام برای هدف گرفتن این دو مشکل، تدارک دیده شد: ۱. تغییر طرح ترافیک و تبدیل محدوده زوج و فرد به حلقه دوم برای کنترل هوشمند ترددها در محدوده مرکزی شهر، و ۲. اجرای مرحله دوم طرح #کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) و فراگیر کردن نظارت دوربین‌ها، و نیز اجرای #معاینه_فنی_برتر.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    سال ۹۶ تهران شرایط بسیار بدی را به لحاظ آلودگی هوا تجربه کرد؛ حتی بدتر از امسال، با آنکه سکون هوای امسال بیشتر بود. میزان تولید ذرات و گازهای آلاینده در شهر به وضوح بیشتر از ۹۵ شده و زنگ خطر به صدا درآمده بود. آن روند می‌توانست منجر به فاجعه شود، و تهران نیاز به جراحی داشت.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    دو سال قبل که مدیریت جدید شهری در تهران کار را دست گرفت، با صدها چالش ازجمله یک واقعیت ناگفته اما تکان‌دهنده روبه‌رو شد: اکثر خودروهایی که در شهر می‌بینیم، ترددشان به لحاظ محیط‌زیستی «غیرقانونی» است! آن هم نه با معیارهای آلایندگی اروپا؛ بلکه با همین معیارهای مصوب داخلی. حالا چرا؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/02 ساعت 21:47

    سه حرف درباره #بیدود: :: شهرداری دنبال توسعه دوچرخه‌سواری است. اما بنا نیست یک استارت‌آپ با پرداخت یارانه از پول مردم، معتاد شود. :: به بیدود اعلام شده زودتر پول ودیعه کاربران را برگرداند. در صورت تعلل بیشتر، شاید کار به اقدام حقوقی برسد. :: گزارش ایرنا:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/28 ساعت 14:45

    مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/22 ساعت 21:58

    درد اصلی، همین عادی شدن هاست. عادی شدن سانسور عادی شدن دروغ عادی شدن تبعیض

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/22 ساعت 19:39

    میزان ترس صداوسیما از اینکه کسی #صدای_مردم بشه، باورنکردنیه.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/11/07 ساعت 13:50

    کتاب «روایت بازگشت» هشام مطر را تمام کردم. انگار آدم دیگری هستم: وسط روزهای پر آشوب لیبی، جایی در وسط راهروهای زندان ابوسلیم، خیره به منظره شورش که منتهی به کشتار ۱۲۷۰ نفر شد، در تعلیق. و با و در همه اینها، در ایران جان.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/24 ساعت 11:23

    این جوانان انقلابی، تا همه رو شهید نکنند یا بی‌وتن نکنند، ول‌کن نیستند؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/23 ساعت 11:09

    کلمه به کلمه

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/21 ساعت 10:41

    جواب مردم رو بدید ناکسا

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/21 ساعت 02:43

    یه خواب رو بذاربد واسه این ملت بمونه

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/18 ساعت 14:36

    اوه اوه کویت، تو هم؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/16 ساعت 22:49

    از ظهر سرفاصله حرکت‌ها از ۴ به ۲ دقیقه رسید ولی جمعیت تمام نمی‌شد. در همان ساعات حدود ۱۱۵ قطار فوق‌برنامه اعزام شدند ولی کافی نبود. به هرحال روز بی‌نظیری بود و بی‌نظمی و وضع غیرعادی هم طبیعی؛ و البته شایسته عذرخواهی. امیدوارم روزی برسد که هیچ‌کس در هیچ مسئولیتی شرمنده مردم نباشد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/16 ساعت 14:53

    نه نگرانی از #مصادره مانع شد و نه #تفاوت‌ها پای کسی را سست کرد. از اینکه امروز #ما_مردم بودیم، حس عمیقا خوبی دارم. کاش بگذارند باز هم #یک_ملت باشیم. امیدوارم این حضور میلیونی و #برکت_خون شهید قاسم سلیمانی زمینه‌ساز #اخراج_آمریکا_از_منطقه شود. این تنها مرهم قلب شکسته ایرانیان است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/16 ساعت 10:38

    البته اگر این مداح‌ها خفه شو و بذارن

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/15 ساعت 11:47

    الحمد لله الذی یومن الخائفین و ینجی الصالحین و یرفع المستضعفین و یضع المستکبرین یهلک ملوکا و یستخلف آخرین والحمد لله قاصم الجبارین مبیر الظالمین مدرک الهاربین نکال الظالمین صریخ المستصرخین موضع حاجات الطالبین معتمد المومنین از دعای #افتتاح بسم الله مجراها و مرساها

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/13 ساعت 08:12

    انا لله و انا الیه راجعون و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/09 ساعت 17:29

    حس پدری را دارم که مشاور مدرسه احضارش کرده و دارد نه فقط رفتارهای پاره تنش بلکه کل روش تربیتی او را بی‌رحمانه نقد می‌کند. واکنش دفاعی غریزی می‌گوید ولش کن؛ ملامت‌گر درون داد می‌زند خب گوش کن! لطفا باحوصله بخوانید و نظرتان را بنویسید: حرف بیخود؟ بی‌ربط به مثال؟ درست؟ خیلی مهم؟ چی؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    قصه‌ای که خواندید، یکی از چندین داستان حوصله‌سربری است که باید بخوانیم تا بدانیم چه شده که هوای شهرهای ما همچون روزگار ما تیره و تار است. مشکل ما کمبود قانون یا ندانستن راه‌حل نیست؛ منافع و روابطی است که در نهایت داناترین و جسورترین مدیران را هم به فساد یا بی‌انگیزگی می‌کشاند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    سال ۹۵ در دولت یازدهم سازمان حفاظت محیط زیست در لایحه قانون هوای پاک، سن الزام معاینه فنی را از ۵ به ۲ سال کاهش داد، اما لابی خودروسازان موفق‌تر بود: اولا مجلس دهم تصویب نکرد و به ۴ سال راضی شد. ثانیا در عمل همان ۵ باقی ماند، چون پلیس اطلاعات سن خودرو را ناقص و کلی اعلام می‌کند!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    پایان قصه البته اینقدر تلخ نبود. جدیت در پیگیری طرح‌های ترافیکی و کنترل آلودگی در تهران باعث شد نسبت خودروهایی که به خاطر آلایندگی در تست معاینه فنی عادی رد می‌شوند، از ۲۹ درصد در سال ۹۷ به ۲۳ درصد در سال ۹۸ برسد. هرچند این دستاورد را یله رها کردن موتورها و کامیون‌ها جبران کرد …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    یعنی کمتر از چهل درصد خودروهای نو تولیدی خودروسازان ما، می‌توانند حداقل استانداردهای خود ما را پاس کنند. جالب است که بدانید حدود بیست درصد از اینها هم بعد از رفع اشکال توانستند معاینه برتر بگیرند، و بالای چهل درصد هرگز نتوانستند! تازه وضع متوسط خودروهای تهران کجا و کل کشور کجا.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    ما که معاینه فنی برتر را اجرا کردیم و اعلام کردیم تخفیف طرح ترافیک فقط با معاینه برتر، پلیس راهور و وزارت کشور پیشنهاد دادند همه خودروهای نو تخفیف ۲۰ درصد بگیرند. اما شهرداری زیر بار نرفت و گفت هرکسی تخفیف می‌خواهد، باید به مراکز معاینه فنی شهر تهران برود. نتایج شوکه‌کننده بود:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    در طول سال ۹۷ حدود ۳۶۵ هزار خودرو (به‌طبع اکثرا هم پرتردد) بدون هیچ اجباری و فقط به انگیزه دریافت تخفیف، معاینه فنی برتر گرفتند. آنها نیاز نبود کار خاصی بکنند: وارد مرکز معاینه فنی که می‌شدند، اگر حداقل استانداردها را پاس می‌کردند، بالای برگه معاینه فنی آنها نوشته می‌شد: برتر!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    معاینه فنی برتر در واقع چیزی نبود جز اجرای یکی از قوانینی که کسی جرات نکرده بود اجرا کند. قانون‌هایی که اگر درست اجرا شده بودند، امروز تا این اندازه مشکل آلودگی هوا نداشتیم. اما بی‌عرضگی و ترس، منافع و رانت‌ها، همدستی‌ها و کج‌دستی‌ها، سوءمدیریت‌ها و محافظه‌کاری‌ها مگر می‌گذارد؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    طبق آخرین گزارش سیاهه انتشار (۱۳۹۲) خودروهای شخصی اگرچه سهم کمی از تولید ذرات معلق اولیه داشتند، اما نیمی از کل گازهای آلاینده را تولید می‌کردند که بخش عمده آن در اتمسفر به آلاینده‌های ثانویه تبدیل می‌شود. درباره خودروهای شخصی، دو مشکل وجود داشت: حجم ترافیک و خروجی اگزوز خودروها.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    طبق استانداردی که در سال ۹۳ تصویب و بعد از معطلی زیاد در سال ۹۴ ابلاغ شده بود، حدود مجاز آلایندگی خودروها تغییر کرده و تست آلایندگی در دور موتور بالا هم الزامی شده بود. دو سال گذشته بود و با آنکه دستگاه‌های مورد نیاز هم خریداری شده بود، کسی جرات نمی‌کرد اجرا کند. خواهید دید چرا.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/10/03 ساعت 14:00

    اگر می‌خواهید متهم ردیف اول آلودگی هوای کلانشهرها را بشناسید، اگر هنوز باور ندارید که خودروسازان بیش از خودروسواران در این وضع مقصرند، اگر می‌خواهید بدانید دولت دهم و مجلس هشتم چه اجحافی در حق ایرانیان کردند، و اگر می‌پرسید شمای مدعی خودتان چه کردید، این #رشته_توئیت را بخوانید.