• علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/21 ساعت 22:13

    دو روزه همش این جمله‌ها توی سرم می‌چرخه که: این السبب المتصل بین الأرض والسماء این صاحب یوم الفتح و ناشر رأیه الهدی …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/16 ساعت 19:02

    امروز پیشش نشسته بودم. با هیجان پنهانی منتظر جایزه‌اش بود. آدم به دنیای قشنگ ذهنی‌اش غبطه می‌خورد. انگار روح شعار #شهری_برای_همه را بهتر از همه فهمیده بود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/15 ساعت 18:34

    تیتر کاملا گویا #خطر_آزادی

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/05 ساعت 02:54

    همیشه آخر پاییز یادتان باشد که هدیه‌های مرا هم کنار بگذارید

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    خودروهای شخصی که به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کنند، باید با نصب علامت‌های مشخص‌کننده پشت شیشه جلو، متمایز شوند و در هنگام تردد از خودروهای شخصی قابل تشخیص باشند. تاکسی‌های هر شهر هم در صورت موافقت شهرداری‌ها می‌توانند در تاکسیرانی اینترنتی فعالیت کنند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    اختیار تعیین قیمت و هزینه سفر با شرکت‌ها است. اما اگر هزینه سفر بالاتر از تعرفه تاکسی‌های تلفنی باشد، باید قبل از سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام شود. شرکت‌ها درباره قیمت و بقیه الزامات خود، موظف به پاسخگویی، رفع اشکال و در صورت لزوم جبران خسارت شده‌اند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    خودروهای مسافربر اینترنتی بعد از این باید معاینه فنی خود را مثل بقیه وسایل نقلیه عمومی دریافت کنند؛ یعنی هر شش ماه یک بار. میزان پوشش بیمه این خودروها مشابه ضوابط آژانس‌ها خواهد بود. پلاک خودروها هم باید با استان محل فعالیت همخوانی داشته باشد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    یکی از تعهدات شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر، حفظ محرمانگی اطلاعات و حریم شخصی کاربران است. مهمترین نکته اینکه دسترسی و رصد تلفن همراه کاربران (مسافر و راننده) برای جلوگیری از فعالیت کاربران از سایر نرم‌افزارها ممنوع شده. اطلاعات خودروها و رانندگان در سامانه وزارت کشور ثبت می‌شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    در این دستورالعمل، فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبتنی بر اینترنت و استقلال آنها به رسمیت شناخته شده و در عین حال ضابطه‌های قانونی این فعالیت و نحوه نظارت مشخص شده است. این شرکت‌ها زیرمجموعه شهرداری و نهاد دیگری نخواهند بود، اما وزارت کشور و شهرداری‌ها بر آنها نظارت خواهند کرد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/01 ساعت 18:01

    در روزهای آینده، خط ۶ مترو با افتتاح ایستگاه امام‌حسین به خط ۲ وصل می‌شود. سرفاصله خط شش هم از امروز به ۱۵ دقیقه کاهش یافت. وصل شدن محله‌های جنوب شرقی تهران به شبکه مترو، یکی از دهها کار ضروری است تا شکاف شمال- جنوب در شهر، خصوصا در سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، کاهش یابد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/30 ساعت 18:21

    خبر خوش اینکه از اول مهرماه، سرفاصله خطوط یک و دو و چهار #مترو به ۳.۵ دقیقه کاهش می‌یابد. این یعنی حدود ۱۵ درصد معطلی کمتر مسافران و احتمالا به همین میزان شلوغی کمتر مترو.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/30 ساعت 11:34

    حق تقدم با دانش‌آموزان است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/30 ساعت 07:10


  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/26 ساعت 22:24

    آخه بی‌انصاف! #هپکو اراک چی چیه که جولانگاه فلان سیاسی بشه یا نشه. برو درد ملت رو برس. دو ساله حقوق نگرفته‌اند. #کارگر زدن داره؟ https://twitter.com/IRNA_۱۳۱۳/status/۱۱۷۳۹۵۳۸۵۹۱۷۱۰۴۹۴۷۷ …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/23 ساعت 01:48

    اگر بنا باشد یک اولویت برای نجات جامعه امروز ایران از زوال اخلاقی و سیاسی مطرح کنیم، به نظر من حتما مقابله با انواع #تبعیض هایی است که غالبا به عرف، رویه و حتی در مواردی به قانون بدل شده. سهمیه‌های دانشگاهی، نماد عیان -و البته زشت و شرم‌آور- تبعیض در نظام آموزش عالی ایران است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/21 ساعت 23:55

    سلام بر حسین السلام علی من نکثت ذمته السلام علی من هتکت حرمته السلام علی من اریق بالظلم دمه السلام علی المغسّل بدم الجراح … السلام علیک یا ثار الله … لا اله الا الله … … ….

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/19 ساعت 23:55

    و #تحقیر؛ متهم ردیف اول قتل #دختر_آبی. تحقیر که متأسفانه جزء لاینفک عمده رفتارهای پلیس و دستگاه قضایی با مردم شده است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/18 ساعت 09:40

    اللهم لک الحمد حمد الشاکرین لک … و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/13 ساعت 12:11

    حمل و نقل ریلی تهران در افق ۱۴۲۰ چنین چشم‌اندازی دارد که در تصویر می‌بینید؛ چهار خط جدید مترو با ۱۲۵ ایستگاه، چند ایستگاه تکمیلی برای خطوط فعلی، دو خط اکسپرس و چهار خط LRT که امروز نقشه آن با هدف شفافیت، حذف رانت اطلاعاتی و دریافت نظر کارشناسان منتشر شد: http://my.tehran.ir/٪D۸٪A۸٪D۸٪A۷٪D۸٪B۲٪D۹٪۸۶٪DA٪AF٪D۸٪B۱٪DB٪۸C-٪D۸٪B۷٪D۸٪B۱٪D۸٪AD-٪D۸٪AC٪D۸٪A۷٪D۹٪۸۵٪D۸٪B۹-٪D۸٪B۱٪DB٪۸C٪D۹٪۸۴٪DB٪۸C-٪D۸٪AA٪D۹٪۸۷٪D۸٪B۱٪D۸٪A۷٪D۹٪۸۶ …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/12 ساعت 01:46

    پدر که باشی، بچه مریض که می‌شود، جان می‌دهی. چی می‌فهمیم ما از روضه؟

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/09 ساعت 13:06

    کدگذاری معابر شهر تهران هم از کارهایی است که طراحی‌اش به سرانجام رسیده و اجرای آن اخیرا آغاز شده. بعد از این، در همه تابلوهای شهر، معابر شریانی و بزرگراه‌ها با کد عددی مشخص می‌شوند تا آدرس‌دهی و آدرس‌یابی نظم بیشتری پیدا کند. توضیح بیشتر در اینجا:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/09 ساعت 13:05

    الان در تهران بزرگراهی داریم که از شرق تا غرب آن ۴ اسم دارد! دو بزرگراه اصلی دیگر هم از شرق تا غرب با ۳ اسم شناخته می‌شوند. بزرگراه‌های دواسمه که تا دلتان بخواهد. این وضعیت برای بسیاری از مردم گیج‌کننده است و هیچ توجیهی ندارد، شاید جز تعارف‌داشتن برای استفاده از نام‌های متعدد.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/09 ساعت 13:05

    تعیین چند نام برای یک بزرگراه، بارها مورد انتقاد مردم واقع شده و همین‌طور باعث سردرگمی غیر‌تهرانی‌هایی بوده که در #تهران دنبال نشانی می‌گردند. اما کسی تا الان قدمی برای اصلاح آن برنداشته. هفته پیش پیشنهادی را برای #شورای_شهر ارسال کردیم که این مساله یک بار برای همیشه حل شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/06 ساعت 19:21

    امروز یک گوشه از ایستگاه #مترو میدان امام خمینی با @javadimr و مدیرعامل مترو و همکاران دیگر پای صحبت چند ده نفر از #دستفروشان مترو نشستیم. خب صد داستان بود، پر آب چشم. ولی برای پل زدن بین غم معاش اینها و حقوق مسافران و توقعات از شهرداری، شروع خوبی بود:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/03 ساعت 17:55

    بی‌حوصلگی شدید

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/22 ساعت 11:38

    عصر دیروز اولین قرارداد شهرداری‌ها با یک شرکت تاکسی اینترنتی، بین شهرداری تهران و تپسی امضا شد. در‌واقع فعالیت‌های این شرکت بعد از این رسمیت یافته و به‌طور توأمان تحت حمایت و نظارت قانونی قرار می‌گیرد. طبعا ضابطه‌های مربوط به ترافیک، آلودگی هوا و امنیت داده‌ها هم باید رعایت شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/16 ساعت 21:41

    فیلم کامل این مناظره در آپارات:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/15 ساعت 22:25

    به دعوت بچه‌های ایرناپلاس با @jhubina مدیرعامل #اسنپ درباره دستورالعمل نظارت بر #تاکسیرانی_اینترنتی و جزئیات آن مناظره کردیم. با تشکر از اجرای خوب @AlipourRazieh اگر حوصله کردید، فیلم یک‌ساعته‌اش را در اینستای #ایرنا ببینید: https://www.instagram.com/tv/B۳UpLYVjLcF/?igshid=۱۳hr۸fug۲۰agf …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/06 ساعت 08:49

    واکسن ممنوع؟!

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/05 ساعت 02:43

    یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون پ.ن.‌ کوت و منشن حذف شد. #هوایی #کلاهتو_بپا

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    شرکت‌ها باید قبل از ورود به هر شهر، با شهرداری آن قرارداد ببندند. شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی کند. در عوض، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    راننده‌ها باید ضمن رعایت تعهدات کلی در قبال مسافر مثل داشتن گواهینامه و بیمه و رساندن به مقصد و اعلام قبلی هزینه و … اعتیاد و سوء پیشینه نداشته باشند یا استعلام صلاحیت از اداره اماکن بگیرند. هر راننده هم برای حفظ ایمنی مسافران، حداکثر ۱۲ ساعت در شبانه‌روز مجاز به سرویس‌دهی است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    موضوع آلودگی هوا جدی گرفته شده و خودروهای فرسوده و آلاینده به تدریج از چرخه فعالیت حذف می‌شوند: از نیمه دوم ۹۹ خودروهای با عمر بالای ۱۵ سال، از نیمه دوم ۱۴۰۰ خودروهای بالای ۱۳ سال و از نیمه دوم ۱۴۰۱ خودروهای بالای ۱۰ سال (مثل تاکسی‌ها) مجاز به فعالیت در تاکسیرانی اینترنتی نیستند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    دستورالعمل به نحوی تنظیم شده که دغدغه‌ها و نیازهای هر چهار ذی‌نفع اصلی را در نظر بگیرد: مسافران، رانندگان، شرکت‌ها و شهرداری‌ها هرکدام مسائلی داشتند که اگر دیده نمی‌شد، کلاف تاکسیرانی اینترنتی همچنان پیچیده می‌ماند. چیزی که تهیه شده، تا حد قابل توجهی قابل دفاع و همه‌جانبه است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/07/04 ساعت 16:07

    #رشتو دیروز دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شد. تا الان، قانون مشخص و همه‌جانبه‌ای برای این شرکت‌ها وجود نداشت. در دستورالعمل دولت، هم فعالیت شرکت‌ها در این زمینه قانونی و رسمی شده، و هم ضوابط مربوط به شرکت و خودرو و راننده مشخص شده است. نکات اصلی در توئیت‌های بعدی

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/31 ساعت 10:07

    انواع سهمیه‌های دانشگاهی که آیینه‌های تمام‌قد نهادینه شدن #تبعیض در جامعه‌اند. همچنین انواع تبعیضات اداری، در خدمت سربازی، در بهره‌مندی‌های اقتصادی، در فرصت‌های شغلی و … کاش یک روزی همه این قوانین و رویه‌های تبعیض‌آمیز لغو شود.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/30 ساعت 15:32

    سوال محمد درویش که اصلاح‌طلبان باید به آن پاسخ دهند: اگر تمامی اعضای شورای شهر، شهردار و دولت در دست محافظه‌کاران بود؛ باز هم احتمالا مراسم روز جهانی بدون خودرو برگزار نمی‌شد؛ نه؟ https://t.me/c/۱۱۲۲۷۷۱۱۶۳/۷۳۷۹ …

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/30 ساعت 07:48

    در واقع، وظیفه سازمانی #امپراتوری_دروغ تعریف شده چنین کارهایی. دروغ حذف نام شهدا از خیابان‌های تهران، تهمت دروغ به #پروانه_سلحشوری، و حالا شنبه صبح باید به این فکر کنیم که در این هفته چه دروغ جدیدی برای ملت تدارک دیده‌اند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/28 ساعت 16:48

    اولین حضور #وزنه‌برداری_زنان_ایران در یک رقابت جهانی

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/25 ساعت 21:31

    وقتی اجازه می‌دهند به بهانه تحریم با جان و سلامتی مردم بازی شود، وقتی یک سال تلاش برای تن دادن خودروهای نظامی به معاینه فنی به جایی نمی‌رسد، وقتی یک نهاد قانونی برای اجرای وظایف خود در کنترل خودروهای آلاینده به گروکشی رو می‌آورد، نپرسید چرا تلاش‌ها برای کاهش آلودگی هوا کم‌اثر است

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/22 ساعت 21:06

    پیگیری اصلاح قوه قضائیه یکی از نیازهای ضروری برای عبور #اصلاحات از بن‌بست فعلی است که با #اجرای_کامل_قانون_اساسی و در قالب ظرفیت‌های همین قانون قابل پیگیری است. در متن زیر ۱۵ پیشنهاد موثر و شدنی مطرح شده که بخشی از آنها فوری و بخشی به‌تدریج قابل تحقق است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/20 ساعت 23:02

    وزیر آموزش و پرورش:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/19 ساعت 20:26

    ظاهرا محکومیت شش ماهه حقیقت ندارد، اما #مرگ_مظلومانه حقیقت دارد. با نصیحت کهنسالان به جنگ حق جوانان نروید. #دختر_آبی قربانی همان دردهای کهنه‌ای شد که دارد همه را قربانی می‌کند. اگر نگران جامعه و کشورمان هستید، کمک کنید که مردم در حاکم ماندن #تبعیض و #تحجر تجدیدنظر کنند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/13 ساعت 12:18

    وجه تمایز خطوط پیشنهادی جدید با خطوط موجود متروی تهران: خطوط فعلی عمدتا مسیرهای قطری، شرقی- غربی و یا شمالی- جنوبی را طی می‌کنند و همگی از محدوده مرکزی شهر عبور می‌کنند اما مسیر خطوط پیشنهادی ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ حلقه‌های مکمل و نسبتا وسیعی را در خارج از محدوده مرکزی شهر پوشش می‌دهند.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/12 ساعت 22:21

    اگر می‌خواهید بدانید در سال‌های آینده #مترو به کجاهای #تهران می‌رسد، فردا منتظر انتشار نقشه پیشنهادی باشید. جدا از #شفافیت و حذف #رانت_اطلاعاتی، اینکه تصمیم‌گیری درباره مسائل کلان شهر نه پشت درهای بسته بلکه جلوی چشم همگان مراحل تصمیم و تصویب را طی کند، مهم و احتمالا بی‌سابقه است.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/11 ساعت 01:48

    دیروز امانوئل والرشتاین نظریه‌پرداز نظام جهانی و الگوی تحلیلی مرکز-پیرامون درگذشت. نامش برای من یادآور این حسرت همیشگی بود که از جامعه‌شناسی چقدر کم می‌خوانم و کم می‌دانم. مقاله «بعد از توسعه‌مداری و جهانی‌سازی، دیگر چه؟» از او را پیشنهاد می‌کنم، در اینجا:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/09 ساعت 13:05

    این تصویر و کدهای موجود در آن نشان می‌دهد که ما در تهران چقدر بزرگراه واحد با نام‌های متعدد داریم:

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/09 ساعت 13:05

    البته می‌دانم که کلا صحبت از نامگذاری خیابان‌ها برای برخی‌ها حساسیت‌برانگیز است، احتمالا به خاطر تفاوت سلیقه‌های فرهنگی و سیاسی. اما این #وحدت_نامگذاری بزرگراه‌ها چیزی است که بعید است کسی مخالف آن باشد؛ هرچند نفس تن دادن به تغییر، ولو مفید و حلال مشکل، کلا راحت نیست.

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/09 ساعت 08:23

    رفت و نامش در زمره نویسندگان حسینی ثبت شد. #مهدی_شادمانی #زان_تشنگان @atrafpub

  • علی پیرحسین‌ لو   1alpr@

    1398/06/03 ساعت 21:33

    آمارهایی نگران‌کننده از وضعیت سلامتی زنان تهرانی: نسبت چاقی: مردان ۱۵ درصد، زنان ۳۰ درصد نسبت اضافه‌وزن: مردان ۵۳ درصد، زنان ۶۴ درصد چربی خون بالا: مردان ۴۱ درصد، زنان ۵۰ درصد کم‌تحرکی: مردان ۷۰ درصد، زنان ۸۷ درصد